VOLKSWAGEN GOLF GTE HYRACER

VOLKSWAGEN GOLF GTE HYRACER

In een normaal 2020 had Volkswagen het doek van de Golf GTE Hyracer getrokken in het bijzijn van vele fans op het Wörtherseetreffen, traditioneel een grote bijeenkomst voor Volkswagenfans.

Der GTE HyRACER bei seiner Premiere in der Autostadt.

Maar iedereen moet thuis blijven, dus moest de lancering digitaal, in het bijzijn van wat hoge VW-bonzen. De Golf GTE HyRacer is een hybride (HY) Racer, op basis van de huidige Golf GTE. Traditiegetrouw zijn een aantal stagiairs een paar weken of zelfs maanden in de weer geweest om deze HyRacer vorm te geven. Daarbij hebben ze vooral aandacht besteed aan de bodykit die de wagen siert.

Volkswagen Golf GTE HyRACER

Die bodykit maakte de nieuwe Golf zowat 8 centimeter breder, terwijl de ontwikkelaars hem ook nog eens 4 centimeter dichter bij de grond zetten. Een dikke diffusor achterin krijgt centraal geplaatste uitlaateindes. Bovenop in de nieuwe dakspoiler werd een derde remlicht dat recht uit de Volkswagen Arteon werd geleend.

Volkswagen Golf GTE HyRACER

Binnenin is het opvallendste item het sportstuur met startknop en blauwe centermarkering, al geven ook de Alcantara zetels je het idee dat je in een TCR Golf terecht gekomen bent. Volkswagen liet de Golf GTE HyRacer zijn hybride aandrijving behouden maar schroefde het vermogen op naar 252 pk, ongeveer 50 stuks meer dan er in een orginele GTE zitten.

Pieter Schoonderbeek

Sportief georiënteerde journalist. Brengt zijn vrije tijd graag door op en rond het circuit. Neemt je graag mee in de wereld van exclusieve auto's en deelt graag zijn belevingen op het gebied van sportieve, exclusieve en luxewagens.