Volkswagen bedenkt zich: fysieke knopjes keren terug!
De Duitse autofabrikant komt terug op die vervelende aanraakgevoelige paneeltjes.
Eindelijk wat positief nieuws van het bestuur bij Volkswagen. Topman Thomas Schäfer deelt op LinkedIn met ons dat Volkswagen heeft geluisterd naar hun klanten: de fysieke knoppen zullen die (onnodige) ‘touchpads’ op het stuur vervangen, omdat het simpelweg niet goed werkt.
De gemiddelde moderne auto wordt overspoeld met technologie. En om dat te bedienen, dachten ze dat het een goed idee was om het zo ingewikkeld mogelijk te maken voor de bestuurder. Het volume iets zachter zetten? Druk maar (vaak blindelings) een paar keer op een glad oppervlakte totdat je een verschil hoort. Niet heel handig, als je tegelijkertijd deelneemt aan het verkeer.
En als je dan eindelijk het juiste gedeelte van het stuur gevonden hebt, moet je maar hopen dat je hard genoeg hebt gedrukt. Haptische feedback is simpelweg niet goed genoeg. Bij een druktoets daarentegen krijg je duidelijk mechanische feedback.
Volkswagen heeft zich dus bedacht, en herintroduceert de fysieke knoppen. Voor nu alleen op het stuur. Schäfer laat zich in zijn Linkedin-post niet uit over andere panelen in het interieur. Zo blijven (voor nu) de ‘sliders’ voor de klimaatregeling een irritatiepunt bij VW-rijders.
Dat Volkswagen nu terugkomt op hun keuze is groot nieuws. Hopelijk zijn ook andere autofabrikanten bereid om de ‘touchpads’ te heroverwegen. Het ziet er allemaal heel modern uit, maar in de praktijk is het een gedoe voor de bestuurder.
Lees ook:
- De binnenkant van de auto schoonmaken: zo pak je dat aan
- Denk hieraan bij het importeren van een auto
- Zo kies je de juiste rijschool: tips voor een goede start op de weg
- Bescherm je bedrijfsauto: de beste verzekeringstips voor ondernemers
- Het vergelijken van autoverzekeringen: Waar moet je op letten?