Supercars verkocht als warme broodjes door Pon!
Pon is onder ons allemaal bekend als de auto-importeur van nagenoeg elk denkbaar merk. Dit jaar laat Pon weten dat de verkoopcijfers door het dak heen stijgen voor de luxere auto’s die ze te bieden hebben.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, de omzet kwam vorig jaar uit op €7,3 miljard. Een daling als je het vergelijkt met de omzet van het jaar ervoor. Maar binnen de huidige omzet is vooral te zien dat luxe auto’s zoals Porsche, Lamborghini en Bentley, het ontzettend goed doen en het van origine Nederlandse bedrijf, mooi door de coronacrisis heen slepen.
Het eerste halfjaar verliep voor Pon minder, maar dankzij de verkoop van de luxe auto’s evenaarde pon de omzet van €4,9 miljard, het niveau van het voorgaande jaar. Dat de interesse in luxe auto’s fors toeneemt is om ons heen vaak duidelijk te zien, met de hoeveelheden Porsche’s en dure Audi, BMW en Mercedes modellen. Ook is te zien dat er vooral veel nieuwe klanten zijn in dit type auto’s. Kijkende naar bijvoorbeeld de Porsche Taycan. Een vooruitstrevend model, een Porsche en een elektrische auto in één. Dat er veel vraag is naar het nieuwe model is dan ook duidelijk te zien. Zo’n 50% van de verkochte Taycan’s is gekocht door een klant die voor het eerst in een Porsche stapt. Ook in de daadwerkelijke cijfers blijkt de interesse in de auto. In Nederland werden in een jaar tijd ruim 500 Porsche’s meer verkocht dan het voorgaande jaar.
Naast de luxe auto’s die Pon levert liepen ook de nieuwe Volkswagen modellen erg goed. Met de komst van de nieuwe ID Line, volledig elektrische Volkswagens. De ID3 en ID4 blijken ontzettend populair en erg goed aan te slaan bij de klanten. De toekomst van het elektrische rijden lijkt dus zo gek nog niet voor de meeste mensen.
Aangezien de interesse in de vele elektrische voortuigen.