Nieuws

Spyker komt terug in actie!

De afgelopen jaren zijn voor het Nederlandse merk Spyker niet bepaald rustig of succesvol verlopen. Mede dankzij de ambitieuze plannen van CEO Victor Muller om Saab van de ondergang te redden en een F1 team te onderhouden, welke beide niet gingen zoals gehoopt. Daarom is het nu tijd voor Spyker om te doen waar ze goed in zijn. Een oud Nederlands gezegde luidt ”Schoenmaker blijf bij je leest”, en voor Spyker is dit het bouwen van luxe sportwagens.

Spyker C8 Aileron - www.hartvoorautos.nl

De volgende stappen rondom het merk Spyker zullen vast en zeker te maken hebben met het laatste model dat Spyker heeft gemaakt; de C8 Aileron. De Spyker C8 komt oorspronkelijk al ui 2000 en de Aileron zag het eerste daglicht in 2009. Hoog tijd dus voor vernieuwing!

De motor, een 4.2 V8 van Audi, zal altijd nog in het vooronder van de C8 Aileron liggen. Wel zal Spyker ook een topless versie van dit model gaan produceren. En wie weet is het nu ook eindelijk eens tijd om het opmerkelijk model, de Spyker D8 Peking-to-Paris, in productie te brengen.

Spyker D8 Peking-to-Paris - www.hartvoorautos.nl

Nu grote merken zoals Bentley, Lamborghini en Maserati zich onder andere gaan richten op grote luxe SUV’s, is dit voor Spyker misschien wel het teken om de D8 daadwerkelijk in productie te nemen en de concurrentie aan te gaan. Tot nu toe blijf het nog even bij de C8 Aileron en Aileron Spyder. Hopelijk heeft Spyker geleerd van het verleden en blijven ze doen waar ze goed in zijn.

Spyker C8 Aileron Spyder - www.hartvoorautos.nl

28-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2020 inmiddels zijn 10e levensjaar is ingegaan.