Home, Nieuws

Smaakgevoelig: BMW M4 Cabriolet van AC Schnitzer

De wereld begint langzaamaan te wennen aan de styling van de nieuwe M3 en M4 en wat doet AC Schnitzer? Die gooit heel de bende weer door elkaar en zo komt er weer een discussie op gang.

Wij stellen openlijk de vraag: Is een AC Schnitzer-variant wel nodig? Deze middag ben ik toevalligerwijs bij de dealer tegen een maagdelijk mat-witte M4 cabriolet aan gelopen, een variant die nog niet was voorzien van een grote gele plaat op de neus en toen dacht ik ‘Poe, ook al kost ie €173.000,-, deze mag echt wel bij mij op de oprit staan’.

Maar bij deze AC Schnitzer M4 weet ik dat zo net nog niet… Aan vermogen geen gebrek met 510pk en of je nu kiest voor de veilige xDrive-variant of voor de achterwielaangedreven variant, grip heb je meer dan voldoende. Maar niet bij AC Schnitzer, die schopte het vermogen eerder al naar 590pk en 750Nm aan koppel, maar nu is ook 612pk mogelijk en dus is een partijtje glibberen niet heel onwaarschijnlijk.

Of ze hierbij een statement willen maken tegen Mercedes dat je uit een 6-cilinder even veel vermogen kunt halen als hun 8-cilinder, dat weten we niet, maar qua koppel blijft het bij de 750Nm. Maar zoals je gewend bent van AC Schnitzer kun je je auto nog meer ‘individualiseren’ door een nieuwe motorkap, frontsplitter, toevoegingen aan je voorbumper, sideskirts of achterbumper en de kenmerkende wielen. En dan hebben we het meerendeel van de opties nog niet eens benoemd.

Wordt de M4 er mooier op, beslis jij het maar. Wij zouden het bij de originele M-Performance goodies houden.

Bron: AC Schnitzer

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.