Rijtest: New Range Rover Sport

Onze vrienden van Land Rover Nederland waren zo vriendelijk om de nieuwe Range Rover Sport uit te lenen voor een rijtest.

De nieuwe Range Rover Sport is een SUV die zowel stijl als prestaties biedt.
Het is een voertuig dat het beste van twee werelden combineert, namelijk krachtige prestaties en een indrukwekkend brandstofverbruik. In deze review zal ik enkele van de belangrijkste kenmerken van deze SUV bespreken.

Exterieur
Een van de eerste dingen die opvalt aan de Range Rover Sport Dynamic HSE is het opvallende ontwerp aan de buitenkant in vergelijking met zijn voorganger. Het is een Range Rover met een sportieve uitstraling, met een unieke voorzijde en strakke lijnen die doorlopen tot aan de achterkant. De koplampen en achterlichten hebben een slanke vormgeving, waardoor het geheel een gestroomlijnde en moderne uitstraling heeft. Het voertuig is uitgerust met 22-inch SV Bespoke lichtmetalen velgen, wat een extra toevoeging is aan de sportieve uitstraling van de Range Rover Sport.

Interieur
Het interieur van de Range Rover Sport Dynamic HSE is net zo indrukwekkend als het exterieur. Het dashboard is zeer goed ontworpen en biedt gemakkelijke toegang tot alle bedieningselementen. Het is uitgerust met het nieuwste infotainmentsysteem van Land Rover, dat een groot touchscreen-display heeft met een intuïtieve interface en gemakkelijk te bedienen menu’s. Het interieur is afgewerkt met hoogwaardige materialen, zoals leer en hout, wat bijdraagt aan de luxe uitstraling.


Onder de motorkap
Het voertuig is uitgerust met een 3.0-liter zescilinder turbo benzinemotor die wordt ondersteund door een elektromotor. Het totale vermogen bedraagt 324 kW/440 pk en het koppel bedraagt 620 Nm. De PHEV-configuratie zorgt ervoor dat het voertuig efficiënter is dan conventionele benzinevoertuigen, waardoor de brandstofkosten worden verlaagd en de uitstoot wordt verminderd. Het voertuig heeft een topsnelheid van 225 km/u en kan in slechts 5,8 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren.

Terrein prestaties
Een ander kenmerk van de Range Rover Sport Dynamic HSE is de off-road capaciteit. Het is uitgerust met Terrain Response 2, een systeem dat automatisch de rij-instellingen aanpast aan de omstandigheden van het terrein waarop u rijdt. Er zijn ook verschillende andere off-road functies beschikbaar, zoals Hill Descent Control en All-Terrain Progress Control. Dit alles maakt het mogelijk om te rijden op verschillende terreinen, van modderige paden tot rotsachtige hellingen.
Veiligheid
De Range Rover Sport Dynamic HSE biedt ook een hoge mate van veiligheid. Het voertuig is uitgerust met verschillende rijhulpsystemen, zoals Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning en Emergency Braking, die allemaal zijn ontworpen om de bestuurder te helpen om veilig op de weg te blijven.
Conclusie
Voor €137.481 heb je de bovenstaande geteste Range Rover Sport, dat is een flink bedrag maar voor diegene die het te besteden heeft voor een sportieve SUV is de nieuwe Range Rover Sport zeker een aanrader.
- De binnenkant van de auto schoonmaken: zo pak je dat aan
- Denk hieraan bij het importeren van een auto
- Zo kies je de juiste rijschool: tips voor een goede start op de weg
- Bescherm je bedrijfsauto: de beste verzekeringstips voor ondernemers
- Het vergelijken van autoverzekeringen: Waar moet je op letten?