RENNtech Mercedes S 560: Geen AMG-badge, wel de prestaties!
Sportauto’s die bruikbaar zijn als directieauto, we kunnen er genoeg opnoemen. De ‘holy grails’ zijn toch wel de Audi S8 Plus, BMW M760Li en de Mercedes S63 AMG.
Punt is alleen wel dat je minimaal een portemonnee met minimaal €200.000,- mee moet brengen. De Audi zit daar net een beetje onder, maar de BMW en Mercedes kosten je minimaal €240.000,- op Nederlandse platen. RENNtech wil een dikke S-directeurtransporteur dichter bij brengen door een S 560 een flinke boost te geven. En dat doen ze heel, heel aardig!
Allereerst de typeaanduiding, dat is een ode aan het verleden. De laatste keer dat een S-klasse de 560-badge opgespeld kreeg, was in het jaar 1991. Nu is deze aanduiding dus weer terug, met een dikke V8 onder de kap. Standaard heb je dus al 463 pk en 700 Nm koppel voor handen en wil je snel op locatie zijn, dan is dat met een 0 tot 100 sprintje van 4,7 seconden best te doen.
Maar RENNtech geeft de S 560 zoals gezegd de prestaties van een AMG. Ze krikken het vermogen op tot 584 pk en 870 Nm koppel. En dan krijgt de ekte akte S63 AMG het toch wel een beetje warm. Die spurt met zijn 612 pk in 4 seconden naar de 100. De decadente RENNtech klappert er 0,25 seconden langzamer achteraan. Juist, RENNtech zorgt ervoor dat de S 560 in 4,25 seconden naar de 100 stuift.
En nu komt het mooie, dit tuningpakket kost je nog geen €2.500,-! Dat te samen met de aanschafprijs van een €140.000,- maakt het dat je voor €142.500,- een auto hebt waarmee je een S63 (van overigens €100.000,- duurder) eens flink op kunt jutten!
De aangepakte S 560 op de foto is ook nog voorzien van 21 inch grote Vossen wielen en die look kunnen we wel appreciëren. De vering is aangepast en kost je nog eens €1.250, maar oordeel zelf, het maakt de auto wel af toch?