Renault Megane E-Tech Electric: Een dijk van een auto!
In 2022 gaan we het steeds meer zien: de volledig elektrische spin-offs van bestaande modellen. Eerder presenteerde we jullie de Ford Mustang Mach-E GT en vandaag is het de beurt aan de Megane E-Tech Electric.
Renault prijs de E-Tech Electric gunstig
Het mooie aan deze E-Tech Electric is de combinatie tussen een volledig elektrische aandrijflijn en een gunstige aanschafprijs. Met een vanafprijs van net geen €36.000,- is het een auto die zijn positie gaat opeisen in het middensegment met een heel concurrerende prijs.
De consumentenbeleving van deze auto is top, Renault komt in de loop van dit jaar met de Mobilize Charge Pass waarbij het mogelijk is om op te laden bij 260.000 publieke laadpunten in 25 landen! Dit verhaal gaat nog verder, maar laten we dat bewaren voor een later moment. 2 jaar fabrieksgarantie inclusief 24/7 pechhulp en 8 jaar garantie / 160.000km garantie op de batterij zijn standaard bij aanschaf van deze E-Tech Electric.
Wat vinden wij van de styling?
Interieurwise weten we nog weinig over de auto, maar als we de foto’s op het internet mogen geloven, wordt het een rijk uitgerust auto. Van een touchscreen-scherm in het middenconsole, waarop alle functies van de auto uitgelezen en bediend kunnen worden, tot een multifunctioneel stuur en een digitaal klokkencluster, ‘luxe’ is het codewoord!
En dan de exterieur-styling, wat ons betreft een schot in de roos. De neus doet denken aan een Megane GT/RS en het achterwerk doet meteen denken aan een Clio RS, maar in beide gevallen wel de crossover-variant daarvan en wij vinden deze erg smakelijk, wat jij?
Omdat we graag over vermogens en range praten, zetten we de twee meest voor de hand liggende varianten even voor je op een rijtje:
De EV40-variant met 40 kWh-batterij produceert 130pk en heeft een range van ongeveer 300 km. De EV60-variant heeft een 60 kWh-batterij, 218pk en een range van 450 km. De eerstgenoemde kost net geen €36.000,- en de tweede variant kost je net geen €40.000,-. Wij zouden per direct voor de 2e optie gaan!
Bron: Renault