Pagani Zonda Replica
Nieuws

Zou jij € 10.000,- over hebben voor deze Pagani Zonda replica?

Sinds 1999 bouwt Italiaanse autobouwer Pagani al de Zonda. Enkele honderdduizenden euro’s moet je neertellen wil je een Pagani Zonda op je oprit hebben staan. Nick Truman had dat geld helaas niet en besloot de Pagani Zonda I(nspired) te gaan bouwen; een Zonda replica op basis van een Ford Scorpio.

Nick begon in 2010 met het bouwen van deze Pagani Zonda replica en besloot een 3.7 liter twin turbo V8 blok van Audi als krachtbron te gebruiken. Met de juiste afstellingen zou dit meer dan 500 pk moeten opleveren. Dat in combinatie met het feit dat ‘ie slechts 900 kilogram weegt, zou een 0 tot 100 km/h tijd mogelijk zijn van 2,9 seconden. Een topsnelheid van 300 km/h zou ook tot de mogelijkheden behoren, aldus Nick.

Volgens heeft heeft deze Pagani Zonda replica dezelfde afmetingen als de Zonda C12, dat betekent: 4,395mm lang, 2,055 mm breed en 1,151mm hoog en een wielbasis van 2,730mm. Verder heeft de auto 19-inch wielen, een HD camera aan de achterkant, authentieke Zonda achterlichten en een touchscreen.

Onlangs werd de auto verkocht op Ebay voor een bedrag van net geen € 10.000,-. Hoeveel zou jij over hebben voor deze Pagani Zonda replica?

Pagani Zonda Replica

Pagani Zonda 12C
Zoals eerder aangegeven is de auto gebaseerd op een Pagani Zonda 12C, deze werd op de Autosalon van Genève in 1999 geïntroduceerd. Aangedreven door een Mercedes-Benz AMG 6.0 liter V12-motor met 408 pk en 571 Nm koppel accelereert hij van 0 naar 100 km/h in 4,3 seconden en ligt de topsnelheid op 297 km/h. Later in 1991 werd Zonda C12-S geïntroduceerd die gebruikmaakte van een 7.0 litermotor. Het maximaal vermogen kwam op 550 pk te liggen waardoor de auto in 3,7 seconden accelereert van 0 naar 100 km/h, de topsnelheid komt op 354 km/h. Voor zover bekend is er 1 Pagani Zonda C12 S in Nederland welke zich bevindt in een privécollectie.

Pagani Zonda Replica

Pagani Zonda Replica

Pagani Zonda Replica

Pagani Zonda Replica

Pagani Zonda Replica

28-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2020 inmiddels zijn 10e levensjaar is ingegaan.