Focus RS nog knapper door optiepakket van Ford!

Nu is ‘ie wel écht onweerstaanbaar. Hebben!
Op een bepaald moment was het misschien wel de meest gehypete auto van het moment. Met de laatste Focus, en met name de RS met zijn illustere “Drift Mode“, had Ford een waar pareltje in handen. Er zijn ondertussen een aantal seizoenen aan ons voorbij gegaan en de Focus RS is nog altijd even geliefd als voorheen. En nu de derde generatie van de Focus op weg is naar de uitgang, besluit Ford voor de smaak nog een optiepakket mee te geven.
Hoewel er qua vermogen niets verandert, is het pakket alles behalve schamel. Het meest interessant is waarschijnlijk wel het mechanisch differentieel dat de Amerikanen eraan toevoegen. En het is niet zomaar een differentieel, maar een LSD, of Limited Slip Differentieel, van de experts van Quaife. Je kunt het zo technisch maken als je wilt, maar in de basis houdt dit in dat je wegligging sterk verbetert, doordat het koppel beter over de wielen wordt verdeeld. Dit komt overigens bovenop het slimme Torque Vectoring en de Performance AWD die je op de Focus RS vindt. Zoals gezegd verandert het vermogen niet, maar met een EcoBoost-motor die 350 pk produceert, is dat ook niet echt nodig!
Verder geeft het RS-optiepakket de wagen een boel zwarte accenten, waaronder het dak, de spiegels en de velgen. Daarnaast is de Focus voorzien van een stel fraaie Recaro-kuipstoelen, die je nog beter op zijn plek houden dan hun originele zetels. Uiteraard vind je binnenin een hoop accenten die, net als het exterieur, gekleurd zijn in het nu-al-iconische Nitrous Blue. Prijzen houdt Ford nog voor zich.