Nieuws

Officieel: KTM X-Bow GTX!

Het slechte nieuws? Hij is alleen geschikt voor het circuit…

De X-Bow was de eerste auto van de Oostenrijkse motorfietsenfabrikant KTM en wordt gebouwd sinds 2007 naar aanleiding van het vijftig jarig bestaan van het bedrijf. Met een gewicht van zo’n 900 kilogram heb je niet extreem veel vermogen nodig om hard te gaan maar toch is meer vermogen nooit verkeerd.

KTM presenteert de X-Bow GTX  met een door de FIA-gekeurde rolkooi, verstelbare pedalen en carbon fiber stoelen. Het totale gewicht van dit circuitmonster komt desondanks iets hoger uit op 1.048 kilogram. Dit in combinatie met een vermogen van 530 pk en een maximale koppel 650 Nm. Afkomstig uit de 2,5-liter vijfcilinder van Audi; het blok dat we kennen uit de RS en TT RS. Dit vertaalt zich in een pk/gewichtverhouding van nog geen 1 pk/2 kg!

KTM gaat 20 exemplaren bouwen met een prijskaartje van €230.000,-.

28-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2020 inmiddels zijn 10e levensjaar is ingegaan.