Nissan GT-R Kuhl Racing
Home, Nieuws

Nissan GT-R Kuhl Racing: Wanstaltigheid in zijn puurste vorm

Nissan GT-R Kuhl Racing

De Nissan GT-R heeft een heldenstatus bij veel autoliefhebbers. Met 485 pk vliegt de auto naar de 100 en heel wat supercars leggen het af tegen de Japanse krachtpatser. ‘Never change a winning team‘ zeggen ze wel eens. Kuhl Racing dacht daar anders over.

De eerste generatie GT-R kreeg 485 pk mee en dat was al alles behalve misselijk. Maar menig tuner kietelde de 3.8 liter V6 tot ongekende vermogens. Andere tuners zorgden weer voor gespreksstof door het uiterlijk van de krachtpatser aan te pakken, Liberty Walk is de naam die bij 99 van de 100 lezers naar boven komt.

Maar er zijn meer tuners die zich hieraan wagen, Kuhl Racing met een vestiging in de Verenigde Staten en Japan is er zo een. Je kijkt nu naar hun creatie, maar ze zijn de waarschuwing ‘Niet geschikt voor mensen met epilepsie’ echter vergeten te vermelden. Want jongens, een klas vol met kinderen met ADHD oogt nog rustiger dan deze creatie.

Laten we deze door Ibuprofen gesponsorde creatie eens onder de loop nemen. Ondanks dat de, in overdaad aanwezige, pinstriping doet vermoeden dat de GT-R bredere schouders en heupen heeft gekregen, heeft Kuhl enkel een grotere splitter onder de voorbumper geplakt. Hetzelfde trucje is uitgevoerd aan de achterkant van de auto, een grotere diffusor van waaruit de titanium uitlaat tevoorschijn komt. Om het af te maken een carbon spoiler op de kont. De vijfspaaks wielen lijken de remklauwen een stuk naar achter te duwen om ervoor te zorgen dat de complete wiel-setup net, maar dan ook echt net binnen de kassen valt. Rijden zoals op de foto zit er niet in, daar is zeker een druk op de knop van je airride-afstandsbediening voor nodig om deze 570 pk sterke GT-R facelift van zijn plek af te krijgen.

Rohan, who ever that may be, is de eindverantwoordelijke voor het spuitwerk op deze auto, of is handwerk een betere benaming? We dachten dat de ‘Tron’-hype over was, maar blijkbaar is deze stijl nog springlevend. Wanneer je ogen weer tot rust zijn, zal je opvallen hoeveel oog voor detail er is geweest tijdens dit project. Naast de zilveren pinstriping zijn er ook lichtblauwe accenten toegevoegd om de overgang van het zilver naar blauw metallic te verzachten. Voor zover dat nog mogelijk was. Voor degene die nog een oog voor detail over heeft, zal de kogelgaten op de deuren opvallen. Waarom die toegevoegd zijn? Misschien omdat de auto voor de rapper 50 Cent is gebouwd, die een rits kogels heeft opgevangen en het heeft overleefd, al lijkt die link ons stug. ‘Doe maar niet’ zou ons advies zijn.

Conclusie: Respect voor al het werk wat in deze GT-R is gestopt, maar wij zouden de kosten van deze ombouw eerder stoppen in een vermogenskuurtje voor de motor, drie setjes extra wielen en een abonnement op de Nurburgring, zoals deze eigenaar ook deed.

Nissan GT-R Kuhl Racing

Nissan GT-R Kuhl Racing

Nissan GT-R Kuhl Racing

Nissan GT-R Kuhl Racing

Nissan GT-R Kuhl Racing

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.