Niet blij met je C-Klasse? Probeer deze Brabus C 650!

Prijsvraag: wie raadt waar het getal ‘650’ voor staat, krijgt.. eh.. laat ook maar!
Brabus heeft al lang geen introductie meer nodig. Wie in is voor een over-the-top Mercedes, of zelfs een AMG, is bij hun aan het juiste adres. Subtiel zijn de auto’s overigens niet, want net als het vermogen sta je met het uiterlijk garant voor een lesje in het vak “hoe pronk ik mijn veren als een pauw”. Niets is te gek, dus ga er maar voor zitten, want met Brabus is het gegarandeerd een goed feestje!
Eerst wat anders. We kregen een tijdje terug namelijk wat lucht van zijn nóg radicalere broertje. Dit zal een aantal waaghalzen ongetwijfeld toch iets te ver zijn gegaan, want de na die S 850 krijgt ook de C-Klasse een make-over van onze favoriete Mercedes-tuner. Hoewel minder extreem, is de C 650 een beest wat alle proporties te buiten gaat. Dit geldt overigens niet alleen voor die intimiderende indruk die de wagen op mij maakt. Als ik deze Brabus zie, krijg ik het gevoel alsof ik in een vredig weiland het gras lig te knuffelen, maar plots word overvallen door orkaan Katrina. Dit is volledig te wijten aan die beestachtige bodykit, die uiteraard uit carbon is gehakt, en een dik setje 20″ velgen.
Met de C63 S als basis voor hun karikatuur, want dat is het haast, hebben ze op zich al een redelijk capabele auto in handen. Maar, naar ware Brabus-begrippen, is dit natuurlijk bij lange na niet voldoende. De biturbo V8 uit de C63 S is opgevoerd tot een kolossaal vermogen van maar liefst 650 (duh!) pk en beschikt over wel 880 Nm koppel. Lekker! Van 0 naar 100 sprint je in slechts 3,7 seconden, terwijl afvlakken pas een idee in het koppie van de C 650 begint te worden rond de 320 km/u. Echt geen belabberde cabrio, zo blijkt. Ach ja, we hadden niet anders verwacht!
Een leuk feitje over de C 650 duikt op in de vorm van het geluid wat de uitlaat produceert. Of, juist niet produceert. Huh? Let op. Brabus heeft een slim systeem ontworpen, waardoor je met de druk van een knop de uitlaat-modus verwisselt. Zo kan je kiezen voor oorverdovend gebrul — lang leve die 4-liter V8! — of juist een heel bescheiden toontje. De keus is aan jou!
Zou jij zo’n mega-cabrio kopen, of is het allemaal net iets te gek?