Meer dan 760PK in je nieuwe M8? Geen probleem!
De BMW M8 is de ‘papi’ van de M-divisie. Het is de grootste M beschikbaar op dit moment en dat zal ook zo blijven tot de CSL-variant uit gaat komen. En ja, die geruchten worden steeds hardnekkiger. Dus maak je borst maar nat.
Tot die tijd zul je verschillende tuners op je netvlies zien verschijnen die de meest duizelingwekkende cijfers uit de 4.4 liter V8 gaan persen. Vandaag hebben we Wheels&More voor je in petto. Met 617pk en 720Nm aan koppel trapt de xDrive je al binnen 3 seconden naar de 100, maar nu is het tijd om sneller te zijn dan de te verwachten Ferrari 296 GTB (die dit trucje in 2,9 seconden klaart)
Oke, wat kan Wheels&More doen?
Wanneer je je M8 een stage 1-beurtje wil geven, krijg je al 710pk en 890Nm onder je rechtervoet, maar met stage 2, met sportcats, wordt het pas echt interessant: 764pk en 910Nm aan koppel! Met een toename van bijna 150pk en 190Nm maakt het het de M8 tot een echt uber-kanon. Cijfers zijn er niet, maar we laten de cijfers voor zich spreken en het Dahler-uitlaatsysteem zorgt voor een eargasm van jewelste.
Er is een ‘maar’ in dit verhaal: je M8 moet wel van voor 2020 zijn om dit stukje tovenarij toe te passen. Op het moment van schrijven is Wheels&More wel bezig met een tuning voor het model M8 van na 2020. Maar, Wheels&More zou Wheels&More niet zijn als ze ook wielen en meer aanbieden voor deze auto. Van 20 inch tot 21 inch en van een diversiteit aan KW-veren, het is een soort van tuning-one-stop-shop. Want eerlijk, als je toch een M8 hebt, staat ie wel dikker op zijn poten wanneer hij wat dichter bij Moeder Aarde ligt met een wat grotere diameter lichtmetaal, toch? Wij hebben alvast de groene variant gekozen met een setje zilver lichtmetaal!
Bron: Wheels&More