Nieuws

[Video] McLaren 675LT: Burnout Mode

YouTuber Shmee150 met zijn gifgroene McLaren 650S zal bij jullie allen zeker bekend zijn. Echter zal deze 650S binnenkort worden ingeruild voor een 675LT en daardoor was hij uitgenodigd om te komen rijden met deze nieuwe McLaren op het circuit van Silverstone.

Slechts 500 stuks zullen er worden gebouwd van de McLaren 675LT en allen zijn ze inmiddels verkocht. De 675LT heeft een veel agressievere uitstraling dan de andere McLarens en dit komt onder andere door de verlengde carbon fiber splitter aan de voorzijde. Ook zijn de ventilatieopeningen aan de zijkanten groter en breder geworden en zijn er extra ventilatieopeningen onderaan bij de side skirts. De achterkant is ook gerestyled waar voornamelijk de titanium uitlaatpijpen opvallen; deze zijn bij de andere McLarens breder en platter. De achterspoiler met airbrake is bovendien 50% groter dan op de 650S en ook dit zorgt voor de verbeterde prestaties evenals het gewicht dat nu op de 1.230 kilogram uitkomt.

Gewichtsbesparing is dan ook een belangrijk aandachtspunt geweest voor de ontwikkelingen van de 675LT. Met het grootschalige gebruik van koolstofvezel voor diverse panelen, carrosserie-onderdelen, delen van de motor en een nieuw lichtgewicht chassis, is er 100 kilogram bespaard. Daarnaast zijn 33% van de onderdelen van de 675LT nieuw ten opzichte van de 650S.

Zoals je wellicht al had verwacht levert de V8 nu een vermogen van 675 pk en 700 Nm koppel. 0 tot 100 km/h is geklaard in slechts 2.9 seconden, 5 seconden later passeer je de 200 km/h en de topsnelheid ligt op 330 km/h.

Burnout Mode
De McLaren 675LT is een teken dat McLaren een spannendere en brutere auto wilden bouwen en deze ook een dergelijke reputatie mee wilt geven. Een van de manieren waarop zij dit hebben gedaan is de funtie van de ‘Burnout Mode’. Dit is een beetje hetzelfde als wel kennen van de ‘Launch Control’; de toeren worden opgebouwd en op een bepaald punt vast gehouden, laat het rempedaal los en de auto schiet er vandoor en dit gaat vaak gepaard met een beetje wielspin.

Echter is de ‘Burnout Mode’ simpelweg een coole feature om een plak rubber op het asfalt achter te laten en dat zien we in onderstaande video.

28-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2020 inmiddels zijn 10e levensjaar is ingegaan.