Maserati Alfieri: accelereren als een F16!
Alle, maar dan ook echt alle grote merken, houden zich bezig met hybride-techniek. Ze moeten wel om bij de gevestigde orde te blijven horen.
En de Alfieri waar je naar kijkt, dateert al van 2014. Daarom was je hem vast al vergeten. En mocht je hem nog herkennen, dan wist je dat hij met V8 zou komen.
Vergeet die V8, die is de container in gekeild, dit wordt een volledig geruisloze supercar waarvan de kont iets weg heeft van een TVR Sagaris en Porsche 918 Spyder. Can’t be unseen, right? En we zeggen supercar, maar de prestaties van deze rakker vallen onder de term ‘hypercar’, want de Alfieri schiet in minder dan 2 seconden, minder dan! En de Tesla doet dan in 2,1 seconden, dus zeg maar ‘zwaaizwaai’ tegen alle Tesla Roadsters. De luchtweerstand wint het van de Duracell-Maserati bij 300 kilometer per uur.
Wil je een ander geluid horen dan de opspattende steentjes in je wielkuipen? Dan kun je altijd nog een hybride V6-biturbo bestellen. Heb je een brulletje en iets moois onder de motorkap. De Alfieri komt er in coupé en een cabriolet met softtop, welke zouden jullie bestellen?