Mansory maakt monster van Portofino!
De Ferrari Portofino is de ultieme comfortabele cabrio die het Italiaanse merk maakt. Mocht je hem te ingetogen vinden, Mansory komt met de oplossing..
De controversiële tuner Mansory heeft zich de afgelopen maanden behoorlijk bezig gehouden met veel tuningprojecten. De Portofino is hun derde aangepaste Ferrari dit jaar, na gewaagde make-overs voor de F8 Tributo en 812 GTS die eerder in 2021 werden uitgebracht. De Duitse aftermarket specialist is bijzonder trots op de intrekbare hardtop, die nu volledig van carbon is gemaakt.
Talrijke bodyparts hebben dezelfde lichtgewicht constructie. De voorskirt en de ventilatieopeningen op de motorkap maken gebruik van carbon fiber, net als de sideskirts en spiegelkappen. Zelfs de stijlen en deurklinken volgen dit thema, dat aan de achterkant doorloopt voor de subtiele spoiler.
De puntjes op de i van de veranderingen aan de buitenkant zijn de aangepaste wielen met een gele rand die bij de carrosseriekleur past. Deze nieuwe sloffen zijn 21 inch voor en 22 inch voor de achteras en vertegenwoordigen een nieuw velgontwerp van Mansory dat later dit jaar beschikbaar zal zijn voor alle op Ferrari gebaseerde tuningprogramma’s van de tuner.
Als je naar binnen stapt, is de cabine van de Portofino, badend in zwart leer, met opvallende gele accenten om een visuele connectie te creëren met de levendig gespoten buitenkant. Met uitzondering van de zwarte bediening van de alarmlichten en de drie knoppen voor de versnellingsbak die de Italiaanse vlag aanduiden, is de rest van de schakelinstallatie geel afgewerkt. Er zit geen steigerend paard op het stuur, omdat de naafkap is vervangen door het logo van Mansory omgeven door, je raad het al, carbon fiber.
De tuner heeft ook de twin-turbo 3,9-liter V8 motor gekieteld, die standaard 591 pk en 760 Newtonmeter heeft wanneer de auto door de poorten van Maranello rijdt op weg naar de toekomstige eigenaar. De Portofino pompt nu 710 pk en 890 Nm uit, om de nieuwere Portofino M (Modificata) te overtreffen.
Dankzij het herziene motormanagementsysteem en een aangepaste uitlaat kon Mansory meer paarden uit de achtcilinder halen, wat een positieve invloed had op de prestaties. De sprint van 0 naar 100 km/u duurt nu drie seconden en de topsnelheid is gestegen tot 334 km/u.
Ferrari heeft onlangs het duo 812 Competizione en 812 Competizione A (Aperta) onthuld en het is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd voordat Mansory de V12-machine in handen krijgt.