Manhart’s Mercedes C63 S is een regelrechte hartendief
Smikkelen en smullen is het enige dat in ons opkomt wanneer wij deze prachtkoets zien!
Halverwege april verschenen er al een hoop plaatjes van deze absolute engerd, maar ons kennende weet je dat we de boel pas bespreken als we er wat meer vanaf weten. Langer wachten hoef je niet, want vandaag markeert de dag dat juist dit gebeurt. Dat de huidige C63 nog niet door de tuner was aangepakt zou je overigens niet zeggen; de wagen ziet er dusdanig opgefokt en compleet uit, dat je zou denken dat ze dit al 17 keer eerder deden.
Toch is dit dus absoluut niet het geval. Gelukkig kunnen we er bij Manhart altijd op rekenen dat ze hun wagens direct vlekkeloos opkrikken. In eerste instantie doen ze dit op motorisch vlak, door de krachtbron dankzij aanpassingen aan de software, uitlaten en brandstofpomp van 510 naar 700 pk te knallen, terwijl hij zelfs 900 Nm aan koppel produceert. De rol van de nieuwe turbo’s moet overigens niet overzien worden, en dan bedoel ik niet alleen qua kracht. De twee knalgele powerboosters zorgen namelijk ook nog eens voor een plezante verrassing voor het oog. Dat is, tenminste, als je zulke maniakkerij kunt waarderen.
Terwijl de specialisten zich vergrepen aan de krachtbron, ging de rest van de Manhart crew aan de slag met het uiterlijk. Dat je twee regels terug al las over die felgekleurde turbo’s was geen perongelukje, aangezien de kleur regelmatig op de auto verschijnt. Geel is namelijk, naast het fraaie satijn grijs, hét kenmerk van deze C63 S AMG. De CR700, de precieze naam van het beestje, draagt meerdere strepen in juist die kleur, maar functioneert op de velgen, logo’s en delen van de grille als een subtiel accent.
Wat je ook van het uiterlijk vindt, er is geen ontkennen dat de CR700 met zijn 700 pk sterke twin-turbo V8 een dijk van een auto is. Manhart, chapeau!