Luidruchtige Ferrari vs Nürburgring steward

Luidruchtige Ferrari vs Nürburgring steward

Ferrari 458 Italia Nurburgring - www.hartvoorautos.nl

Het toerental opjagen zonder ook maar een centimeter vooruit te komen, ook wel bekend als revven, heeft natuurlijk maar één reden: het laten horen van het uitlaatgeluid. In onderstaande video zien we een rode Ferrari 458 Italia op de parkeerplaats bij de Nürburgring die zijn 4,5 liter V8 eens goed laat brullen. En dit vindt de dienstdoende steward niet zo fijn en uiteindelijk komt er zelfs de politie aan te pas…

De Ferrari 458 Italia heeft van zichzelf al een fantastisch maar ook hard geluid wanneer de toeren oplopen en de Ferrari in kwestie lijkt ons een standaard 458 die net zo klinkt zoals ieder andere. Echter wordt na het akkefietje op de parkeerplaats verboden het circuit op te gaan. Dit is erg raar aangezien dit exemplaar zeker niet de eerste 458 is die op de Nürburgring komt rijden. In dat geval zou er een algeheel verbod moeten gelden voor alle 458 Italia’s.

Nadat de bestuurder de toegang tot het circuit is afgewezen en terug moet naar de parkeerplaats, lijkt hij zo boos (wat ik mij kan voorstellen!) dat hij tegen het verkeer in vol gas terugrijdt. Wat er daarna precies gebeurt is onbekend; het schijnt de de bestuurder een van de stewards heeft geduwd en daarop wordt de politie gebeld.

Ferrari 458 Italia Nurburgring - www.hartvoorautos.nl

Het is natuurlijk verkeerd om de regels van de steward niet op te volgen en zeker om deze te duwen maar het is wel heel kinderachtig, en misschien wel een beetje jaloezie, om de Ferrari eigenaar te verbieden om zijn auto te laten horen. Om daarna een verbod te geven om te rijden op de Nürburgring omdat de bestuurder niet op zijn mondje is gevallen, is al helemaal kinderachtig, vind je niet?

Jorrik Aben

29-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2021 inmiddels zijn 11e levensjaar is ingegaan.