Lamborghini Urus Evo maakt testrondes op Nürburgring!!
Toen Lamborghini de Urus onthulde was het direct een succesnummer en dat tot op de dag van vandaag, zal dat met de nieuwe versie ook zo zijn…?
Met 4.391 geleverde exemplaren was de Urus Lamborghini’s best verkochte model in het problematische 2020. De super SUV was opnieuw het belangrijkste voertuig voor het Italiaanse merk, goed voor meer dan de helft van de totale verkoop van Lambo. Ongeveer drie jaar na zijn debuut maakt de Urus zich op voor een opfrisbeurt die hem fris en in een goede positie ten opzichte van de concurrentie moet houden voor nog eens drie of vier jaar.
Spy fotografen hebben de Urus Evo met hoge snelheden op de Nurburgring vastgelegd. We kunnen het werkelijke tempo niet beoordelen door alleen naar de bijgevoegde foto’s te kijken, hoewel het duidelijk is dat de SUV vrij stabiel blijft in de bochten met een minimale lichaamsrol. We kunnen ons alleen maar voorstellen dat de grommende V8 gepaard gaat met een gezonde dosis piepende banden.
Dit is een zwaar gecamoufleerd prototype, hoewel er geen nep-carrosseriepanelen zijn die ons zicht op de productie-carrosserie belemmeren. De camouflagefolie verbergt de kleine details goed, maar volgt de vormen van de voorkant nauwkeurig, waardoor we het ontwerp van de bumper goed kunnen zien.
Het is te vroeg om te zeggen of de gefacelifte Urus een powerboost zal krijgen, hoewel we bijna kunnen bevestigen dat het standaardmodel zal worden overgedragen met de pre facelift 4,0-liter twin-turbo V8, die 641 pk genereert. Minimale hardwarewijzigingen en mogelijk nieuwe ECU-software kunnen de output een beetje verhogen, maar verwacht geen enorme voordelen.
Net eerder deze week bevestigde Lamborghini dat het zijn hele gamma zal elektrificeren, wat betekent dat de Urus uiteindelijk een hybride aandrijflijn zal krijgen. Als we een rapport uit maart mogen geloven, krijgt de prestatie-SUV een plug-in hybridesysteem met ongeveer 820 indrukwekkend pk’s .