Lamborghini Huracan Evo krijgt vier speciale edities in Mexico

Lamborghini Huracan Evo krijgt vier speciale edities in Mexico

De modellen vertegenwoordigen vier belangrijke thema’s in de Mexicaanse cultuur. Felle kleuren mogen daar natuurlijk niet aan ontbreken…

Lamborghini viert nu zijn 10e verjaardag in Mexico, met zijn eerste dealeropening in 2010. Om deze gelegenheid te vieren, introduceert de Italiaanse autofabrikant vier speciale edities van de Huracan Evo. De supersportwagens zijn ontworpen door de distributeur van het merk in Mexico, Grand Chelem, en Lamborghini’s exclusieve aanpassingsprogramma in de studio in Sant’Agata Bolognese, Ad Personam.

Deze vier speciale Huracan Evo-modellen zijn verkrijgbaar in een breed scala aan kleuren en afwerkingen en vertegenwoordigen vier belangrijke thema’s in de Mexicaanse cultuur: Vita (Leven), Morte (Dood), Sogno (Droom) en Tempo (Tijd). Elk voertuig wordt geleverd met een feestelijke plaquette die elk thema op de firewall van elk voertuig symboliseert.

Edicion Vita, het vlaggenschipmodel van de serie, wordt benadrukt door zijn speciale tint Verde Ermes (groen) en Oro Elios (goud) accenten. De gouden accenten lopen door binnenin het interieur, gesymboliseerd door de zon om de versieringen en stiksels te verfraaien. Ondertussen vertegenwoordigt een adelaar de Vita, die vrijheid en succes in het leven viert.

Edicion Morte, aan de andere kant, krijgt treffend een schedelembleem terwijl hij Blu Astraeus (blauwe) kleur aan de buitenkant draagt met Bronzo Serse ontwerpaccenten. Hetzelfde thema blijft binnen op de stoelen en stiksels.

Met een Blu Symi (lichtblauw) exterieur met Oro Elios (gouden) highlights, is de Edicion Sogno de meest onderscheidende van de vier speciale editie-modellen. Lamborghini zei dat de levendige kleuren lijken op de mythisch achtige wezens die te zien zijn in Mexicaanse volkskunst, wat het tweekoppige drakenembleem verklaart. Het interieur krijgt een tweekleurig thema met witte accenten en gouden stiksels.

Ten slotte zou Edicion Tempo de tienjarige samenwerking tussen Lamborghini en Mexico vertegenwoordigen, gesymboliseerd door de slangenplaquette, een vertegenwoordiger van de heruitvinding van zichzelf door het afstoten van de huid. Het valt op met zijn Nero Nemesis (zwarte) buitenkant, geaccentueerd met Bronzo Serse-onderstrepingen.

Thomas Heule