Koenigsegg Regera
Nieuws

Koenigsegg Regera: 1.500 pk & 2.000 Nm!

Koenigsegg Regera

Het lange wachten wordt dan eindelijk beloond: dit is de Koenigsegg Regera!

De Koenigsegg Regera is een hybride megacar met een 1.100 pk sterke 5.0 liter grote V8 en maakt gebruik van drie elektromotoren die te vinden zij bij de krukas, een andere bij de aandrijving op de achteras en een derde zorgt voor volledige elektrische aandrijving. Zowel de elektromotoren als de V8 motor werken via het Koenigsegg Direct Drive (KDD) systeem dat is ontwikkeld door Koenigsegg. Dit systeem kan op een zeer effectieve manier het grote aantal koppel omzetten in snelheid.

De 100 km/h wordt bijvoorbeeld al in 2,8 seconden behaald maar zodra de Regera op snelheid is zal het KDD systeem nog beter werken. De tussensprint van 150 km/h tot 250 km/h gaat in 3,2 seconden en van 0 tot 400 km/h gaat in slechts 20 seconden! Om aan te geven hoe snel dat is: de Porsche 918 Spyder haalt in 23 seconden de 300 km/h.

De Koenigsegg Regera weegt slechts 1.420 kilo dankzij het veelvuldig gebruik van koolstofvezel en andere composieten. Ook heeft hij nog altijd de innovatieve draaibare deuren, en een afneembaar dak om de wind door je haren te voelen. Koenigsegg zegt dat de Regera meer een luxe megacar is in plaats van een op het circuit gefocuste auto, in tegenstelling tot de Koenigsegg Agera RS. Het interieur is volledig van leer, de stoelen zijn volledig elektrisch verstelbaar en is voorzien van Apple CarPlay, 3G, WiFi, en een reverse camera.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

Foto’s via Autogespot.com

[UPDATE]
YouTube Shmee150 heeft vandaag een video geüpload waarin je een nog beter idee krijgt van de nieuwe Koenigsegg Regera. Daarnaast is nu ook bekend dat Koenigsegg 80 exemplaren van de Regera zal gaan bouwen voor een bedrag van $1.89 miljoen, omgerekend ruim €1.69 miljoen.

28-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2020 inmiddels zijn 10e levensjaar is ingegaan.