Nieuws

Gloednieuwe E30 kopen? Nu kan het!

De BMW M3 E30, een iconische wagen met een race-geschiedenis in meerdere autosporten. Voor sommigen de ultieme M3. Ondertussen is ‘ie al een paar decennia oud en vliegen de prijzen de pan uit, en dat is bij deze auto ook het geval. Dit is namelijk een compleet nieuwe E30, 36 jaar na zijn introductie.

Oke, hij is niet helemaal origineel. BMW bouwt deze wagen niet zelf. Een bedrijf genaamd Redux doet dat. Redux is een restauratiebedrijf dat wel wat weg heeft van bijvoorbeeld Singer. Wat Redux in dit geval heeft gedaan, is het compleet nieuw opbouwen van E30 M3’s, maar dan beter. Zo zijn veel exterieurdelen vervaardigt uit het lichte en sterke carbon. In het interieur wordt gebruik gemaakt van leer en Alcantara, wat volledig naar wens kan worden gemaakt. Ook is er indien gewenst een digitale cockpit te installeren, zoals we die tegenkomen in echte circuit-auto’s.

Dit exemplaar is gebouwd voor op het circuit, maar wanneer je naar Redux stapt hoef je daar niet per se voor te gaan. Een rolkooi, keramische remschijven, race-stoelen en andere dergelijke onderdelen zijn optioneel. Ook een leuke optie is de turbokit. Wanneer je daarvoor kiest zal er uiteraard een turbo worden geplaatst, en wordt de 2.3 liter 4-in-lijn motor opgeboord naar 2.5 liter. Het gevolg hiervan is dat de moderne E30 over 392 PK en 528 Nm zal beschikken.

De enige manier om achter de prijs te komen, is door er daadwerkelijk eentje aan te vragen. Dit kan dus verschillen afhankelijk van waar je voor kiest, en in wat voor staat de basis verkeerd.

Mijn naam is Joran Bosman, ik ben een 22-jarige autofanaat die graag de allerleukste en meest bijzondere autonieuwtjes voor jullie opzoekt. Tevens studeer ik Creative Business aan de Hogeschool Utrecht. Vragen? Mail naar onderstaand adres.