Getest: Porsche 918 Spyder
De afgelopen tijd hebben wij vaak geschreven over de fantastische McLaren P1 en de Ferrari LaFerrari maar laten we zeker niet de Porsche 918 vergeten!
Toen Chris Harris een tijdje terug voor het eerst met de 918 reed, was de hypercar van Porsche nog in ontwikkeling en dus nog niet op zijn best. Nu kroop hij achter het stuur van de uiteindelijke versie van de Porsche 918 Spyder en je kunt wel zeggen dat hij onder de indruk is van de auto. Porsche beweert dat zij niet hebben gewacht op de cijfers van de Ferrari LaFerrari en de McLaren P1 voordat zij deze officieel bekend maakten. Echter hebben zij wel deze indruk gewekt aangezien de officiële cijfers iets afwijken.
Van de drie hybride supercars is de Porsche 918 Spyder het goedkoopste van het trio; hij kost inclusief belastingen € 780.450,- en bovendien worden er ook het meeste van gemaakt, namelijk 918 stuks. De Porsche is voorzien van een 4.6-liter V8 met 2 electromotoren welke een gecombineerd vermogen leveren van 887 pk en 800 Nm koppel. 0 tot 100 km/h gaat in 2,8 seconden, wat ongeveer gelijk is aan de McLaren P1 en de Ferrari LaFerrari. De 0 tot 300 km/h tijd zou wel een stuk langzamer zijn dan zijn concurrenten; 23,0 seconden. Dit tegenover 17,0 seconden voor de P1 en 15,0 seconden voor de LaFerrari.