Getest: Nissan GT-R SWITZER P800

Getest: Nissan GT-R SWITZER P800

Nissan GTREen bezoekje aan Total Car Concept, dat is niet verkeerd natuurlijk. Alleen een bezoekje daar bleef het niet bij, wij reden de Nissan GT-R. Van zichzelf is deze japanner al een beest, maar daar dachten de eigenaren van dit bedrijf anders over. De auto was te soft, er kon meer vermogen uitgehaald worden. Dit hebben ze wel heel serieus genomen, meer dan 800 PK is bizar. Voor 150.000,- euro rijd je deze wagen, je bent sneller als de gemiddelde supercar en je kan nog boodschappen meenemen ook. Wat wil men nog meer?

 

Nissan GTR

Als je de specificaties te horen krijgt is het eerste wat men denkt: Dat is toch niet op de weg te houden? Nou ik kan jullie vertellen, het gaat prima. De auto is probleemloos rustig te rijden, wel wat stug maar dat weet je wanneer je in een GT-R stapt. Maar dan….Wanneer de motor op de juiste temperatuur is (denk aan 80 graden ) dan begint het feest. Je moet je echt goed vasthouden want de auto gaat als een raket. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat ik echt laaiend enthousiast was over de beleving. Hard rijden is leuk, maar dit was fenomenaal. Het gevoel dat je bijna opstijgt, het geluid… ik was er sprakeloos van.

Het is bijna ongelofelijk, zoveel vermogen uit 6 cilinders. Het geluid wat de uitlaat produceerde had van mij iets gewelddadiger mogen zijn maar laten we niet klagen maar vooral genieten van het bovenstaande filmpje.

Nissan GTRHier nog wat specificaties:

Merk: Nissan

Type: GT-R

Tuning: Switzer P800 Kit

Maximaal vermogen: 840 PK

0-100 km/h (onder ideale omstandigheden): 2.8 seconden

0-200: 8.4 seconden

Tot slot nog een aantal gevolgen wanneer je deze GT-R rijdt:

* De Dood
Invordering rijbewijs
Lege Portefeuille (Banden, Brandstof, Bonnen)

Bij deze wil ik Total Car Concept vriendelijk bedanken voor hun tijd en het ter beschikking stellen van de wagen!

Kijk en Reageer!

Lisa Schoonderbeek