Getest: BMW X5 M

Getest: BMW X5 M

BMW X5 MHoe ze het doen, ik heb geen idee! Ze weten bij BMW weer een waanzinwekkende auto op de markt te zetten. 2280 kg, 555 pk; resultaat: 0-100 km/h in 4.7 seconden. Bizar, monsterlijk, bruut dat zijn de enige woorden die ik ervoor heb.

Wij reden de X5 M enkele dagen terug, genieten dat is het zeker. Sportiviteit en een SUV gaan vaak lastig samen, BMW heeft het goed begrepen want deze X5 M is zo erg op sportiviteit gericht dat het een feest is om deze auto te mogen rijden.

Ik stapte geheel met een neutrale gedachte in deze auto. Is het nou heel gaaf, heel fout of wat? Ik had werkelijk geen idee, hij oogt in ieder geval wel erg fraai! Rijden, de enige optie om er achter te komen of het een goede zet is geweest van BMW. Nou, ik kan jullie vertellen: het is een geweldige auto!

Stuur BMW X5 MHet geluid heeft mij misschien nog wel het meest verbaasd, wanneer je d.m.v. de flippers aan het stuur terugschakelt komt de auto lekker op toeren en klinkt deze 4.4 liter V8 als muziek in de oren! Zo zuiver, zo puur en dan de klap in de uitlaat wanneer je schakelt….heerlijk!

Toch zijn we meer van de M-modellen van BMW gewend, als je kijkt naar de M5 en de M3. Tijdens de introductie van de M3 heeft het hoofd van de M-divisie gezegd dat hij nooit van plan is om met turbo’s te gaan werken of de M-blokken in SUV’s te gaan leveren. Dit zijn beloftes die hij dus beide gebroken heeft, of het erg is weet ik niet. Het is wel een erg stoer model. Maar voldoet het aan de waarde van BMW motorsport?

Ik weet het wel? Jullie ook…. Bekijk de video en reageer!

Teller BMW X5 MToeren BMW X5

Lisa Schoonderbeek