Gekkenhuis: Hennessey Venom F5 heeft 1.622 pk

Gekkenhuis: Hennessey Venom F5 heeft 1.622 pk

Hennessey Venom F5

‘Hennessey, when the dealer’s best isn’t good enough’ is de slogan van de Amerikaanse tuner, punt. En met zo’n slogan kun je niet ontbreken op de Autosalon van Geneve. 

Juni vorig jaar berichtten we al over de Venom F5 en nu, 9 maanden later, staan we oog in oog met pk-beul. 8 liter, twin turbo, V8 en 1.622 pk is het enige wat je hoeft te weten over de nieuwste creatie van de Texanen met bloedgroep ‘benzine’.

Als we dan toch even onze mening moeten geven over het uiterlijk, het vooraanzicht van de laagvlieger is om van te smullen, het luchtweerstandscoëfficiënt zal laag zijn en het feit dat het ook nog smaakvol is vormgegeven, je moet het maar kunnen. De luchtinlaten aan de zijkant doen denken aan de Lykan Hypersport, maar he, nood breekt wet! Rest ons alleen nog de achterkant, maar daar zijn we heel snel klaar mee. Het lijkt net alsof je kleine buurmeisje van 6 een bloemetje heeft proberen te vouwen, maar er een frommeltje van gemaakt heeft. Er is een maar: Als het functioneel is, hoor je ons niet klagen!

John Hennessey wil 24 units van de kanarie-gele krachtpatser gaan produceren en guess what, twaalf autoliefhebbers hebben al een order geplaatst. Kost dat? 1,3 miljoen excl. BTW en BPM. Wat zou jij doen? Deze Hennessey voor op de openbare weg en de McLaren Senna GTR voor op het circuit, of alleen de Bugatti Chiron Sport?

Een ding is zeker, Amerikaanse auto’s staan erom bekend dat ze hard kunnen rijden in een rechte lijn, maar uitermate belabberd zijn in het bochtenwerk. John belooft echter dat de Venom F5 prima de bocht om kan hoeken en ook geen problemen heeft met stoppen. Voor 1,3 miljoen mag je dat ook wel verwachten, ja.

De Amerikaanse tuner wil ook nog records gaan proberen te breken, maar daarover binnenkort meer..

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

 

 

 

Tim Kanters

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.