Ferrari 296GTB: Dit kost ie in Nederland!
Het is de ‘instapper’ van Ferrari, maar dat maakt hem niet minder Ferrari. Want met 830pk ben je nog steeds de koning van de weg. En dat komt met een prijskaartje.
We zullen er niet omheen draaien, met €301.848,- moet je een bak geld meebrengen naar de dealer. Eerder wilde Ferrari proberen de prijs onder de €300.000,- te houden, maar waarschijnlijk is er een beetje Rutte-premie aan het initiële bedrag toegevoegd.
Ben je snel? Jazeker, binnen 2,9 seconden naar de 100 en in 7,3 seconden van 0 naar 200. Er zijn niet veel snellere auto’s verkrijgbaar op dit moment en je zou zelfs overwegen voor de 296GTB te gaan in plaats van de grotere F8 Tributo. Kies je voor de 296GTB, dan ben je ecologisch bezig. Met een V6 in het vooronder heb je weer een iets minder grote carbon-footprint, met het 7,45 kWh accupakket kun je tot 25 kilometer elektrisch rijden. Wat nou ‘geen stadsauto’? Met deze Ferrari kun jij geruisloos rond paraderen door Amsterdam en daarna met je laatste restjes elektro de A2 op rijden met een maximum snelheid van 135 km per uur. Om na de trajectcontrole de 830pk maximaal aan te spreken!
De baby-F8 Tributo is een dijk van een auto met de luxe die je Ferrari gewend bent, de passagier kan nog steeds meekijken met je snelheid en de prestaties zijn uitmuntend. Maar of hij je meer dan €300.000,- waard is, wij zouden eerder gaan kijken naar een combinatie van een Ferrari F12 en een 599 GTB in onze garage!
(PS: En ja, dat is mogelijk voor €300.000,-)