Pogea Racing ARES
Home, Nieuws

Extreme Abarth 500 door Pogea Racing!

pogea-racing-develops-the-ultimate-abarth-500-it-comes-with-404-hp_2

Laten we een spelletje doen! Het heet: “vind een plek waar nog geen carbon zit!”

Voor een onvergetelijk feest kun je de nodige voorbereiding haast niet ontwijken. Daarom begon Pogea Racing -RUIM- van te voren met het plannen van hun 20-jarig jubileum. De hoofdletters spreken voor zich, want om te garanderen dat dit met grote voorsprong de meest gestoorde Abarth 500 óóit ging worden, startte Pogea vier jaar geleden hun project. Het bommetje draagt de naam ARES, waarvan ik alleen maar kan denken dat het “Altijd Racen, Eventueel Stoppen” betekent.

Net wanneer je dacht dat zelfs de snelste Fiat 500 een opgevoerd boodschappenautootje voor vrouwlief was, ontdek je dat we blijkbaar in het universum leven waar die karretjes gewoon ver richting de 300 km/u knallen. Even voor de beeldvorming, de ARES heeft met zijn 404 pk ongeveer drie keer zoveel vermogen als een standaard Abarth 500. Optrekken van 0-100 km/u doet ‘ie daardoor in slechts 4,7 seconden, terwijl de GPS-gemeten topsnelheid 288 km/u haast ongeloofwaardig lijkt. Om de boel nog een beetje in het gareel te houden verstevigde Pogea Racing de versnellingsbak en haalden ze er een koppeling en vliegwiel bij die precies voor zulk zwaar werk zijn gebouwd. Mocht je nu nóg twijfels hebben: Pogea vermeldt er expliciet bij dat ze de ARES het 12.000 km probleemloos heeft volgehouden.

Als hij je nog niet wist weg te blazen met zijn onderhuidse prestaties, dan zal de buitenzijde ongetwijfeld hetzelfde effect op je hebben als een airhorn heeft bij een slapende baby. Het lijkt wel alsof de ARES een koolstofvezel-conventie organiseert, waarvoor ieder bestaand stukje carbon op aarde is uitgereisd. Ach ja, als je toch alle redelijkheid voorbij knalt, kun je dat net zo goed doen met volledige overtuiging! Het feestje wordt compleet gemaakt door 18″ velgen en een verstelbare KW Clubsport ophanging.

Pogea Racing maakt overigens slechts 5 exemplaren van de ARES, die stuk voor stuk €58.900 moeten gaan kosten. Het zou mij niets verbazen als die inmiddels allemaal over de toonbank zijn gegaan.

pogea-racing-develops-the-ultimate-abarth-500-it-comes-with-404-hp_4

pogea-racing-develops-the-ultimate-abarth-500-it-comes-with-404-hp_5

pogea-racing-develops-the-ultimate-abarth-500-it-comes-with-404-hp_3

pogea-racing-develops-the-ultimate-abarth-500-it-comes-with-404-hp_6

pogea-racing-develops-the-ultimate-abarth-500-it-comes-with-404-hp_10

pogea-racing-develops-the-ultimate-abarth-500-it-comes-with-404-hp_13

Pogea Racing ARES

pogea-racing-develops-the-ultimate-abarth-500-it-comes-with-404-hp_16

pogea-racing-develops-the-ultimate-abarth-500-it-comes-with-404-hp_19

Wist als klein kind al dat hij betaald wilde worden om in auto's rond te tuffen. Tegenwoordig gebeurt dat ook, soort van. Heeft naast schrijven en autorijden een ongezonde obsessie voor sushi en hip-hop.