Nieuws

Emerald Green 1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 kost je $575.000,-!

Zelfs als doorgewinterde Porsche-liefhebber is het moeilijk om het eens te worden over welke 911 nu dé 911 is. Het is echter duidelijk dat de Neunelfer een luchtgekoelde motor moet hebben, sportief moet zijn en bij voorkeur ook zeldzaam is. De Carrera RS 2.7 uit de jaren 70 wordt daarom vaak beschouwd als een van de meest begeerlijke Porsches die er zijn.

De Rennsport, die in de loop van twee jaar in zeer beperkte oplage is geproduceerd, verschilt op een paar opvallende manieren van zijn concurrenten. De lijst wordt aangevoerd door de ducktail-spoiler en je kunt er ook de grotere motor met brandstofinjectie, de stijvere vering, bredere achterbanden en spatborden en betere remmen aan toevoegen. In totaal werden 1580 exemplaren geproduceerd.

Deze Porsche 911 Carrera RS 2.7 die door Tomini Classics in Dubai wordt aangeboden heeft slechts 1400 kilometer op de teller staan. Dat komt omdat deze 911 van binnen en van buiten is gerestaureerd, bekroond met smaragdgroene lak en gele details voor een prachtig contrast. Bovendien is dit exemplaar een Sport Lightweight-specificatie, die 100 kilogram lichter is door dunnere stalen panelen en zelfs dunner glas te gebruiken. Zoals je zou verwachten van een auto waarbij het rijden centraal staat, vertalen deze aanpassingen zich in verbluffende prestaties. 100 km/h in 5,6 seconden en de topsnelheid ligt op om en nabij de 245 km/h.

“Ons exemplaar werd oorspronkelijk in februari 1973 in Duitsland gebouwd”, legt Tomini Classics uit, en “de eerste eigenaar kreeg hem later dat jaar in Italië afgeleverd en heeft er twintig jaar van genoten, ook in wedstrijden.” Zoals de titel van dit artikel al aangeeft, zijn dit soort auto’s en restauraties niet goedkoop. De verkoper vraagt ​​$575.000,- voor dit verzamelobject.

28-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2020 inmiddels zijn 10e levensjaar is ingegaan.