Elektrische 911: Lekker, maar ook tietjesduur!

Elektrische 911: Lekker, maar ook tietjesduur!

Is het ombouwen van een 911 van ICE naar volledig elektrisch? Nee, alles behalve. Maar het levert wel ongelooflijk lekkere creaties op en dat is bij deze Voitures Extravert quintessenza RS niet anders. Voor de taal-nazi’s onder jullie: de fabrikant schrijft het woordje ‘quintessenza’ zelf zonder hoofdletter, het is geen toetsenbord-error.

Terug naar de basis

Basis voor dit geheel is een ‘normale’ 911 Carrera uit de jaren 70′ tot 80′ die toch al gauw een tonnetje in euro’s kost, al zou een exemplaar met opgeblazen motor ook een optie zijn, die gaat er toch uit. Dit bedrijf met Nederlandse roots vervangt de bestaande aandrijflijn door een 59 kWh-accupakket met een actieradius van ongeveer 400 kilometer. 308pk en 700Nm aan koppel is de standaard en dat schiet ervan door!

De carrosserie en het interieur blijven standaard, maar wanneer jij de auto in het Rubystone Red wil met een interieur in diezelfde kleur, dan denk ik niet dat Voitures Extravert zegt dat dat niet kan. Met meer vermogen dan normaal en een andere gewichtsverdeling dan normaal, kan het niet anders dan dat het onderstel, de ophanging en de remmerij aangepast is. En ook daar zie je Nederlandse invloeden terug, Intrax Suspensions heeft een onderstel volledig op maat gemaakt voor deze 911 en als je weet dat dit bedrijf ook onderstellen maakt voor Donkervoort en menig rally-team, weet je dat deze Porsche als een blok op de weg ligt!

Stijlvol zijn kost een aardig centje

Stijlvol en duurzaam rijden is het zeker, maar dat komt met een prijs. Met een vanafprijs van €399.990 kun je er ook voor kiezen om een rijtjeshuis met garage te kopen en een klassieke Porsche erbij. Maar anderzijds, de potentiële klant voor deze geëlektrificeerde Porsche hebben vast al meerdere huizen, garages en Porsches in de garage!

Tim Kanters

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.