Een Rauh-Welt Begriff Porsche laten bouwen? Dit kost het!

Een Rauh-Welt Begriff Porsche laten bouwen? Dit kost het!

RWB Porsche 964

Een Porsche van RWB is een kwestie van smaak. Vind je je standaard Porsche niet breed genoeg en houd je van een nog bredere bilpartij, dan ga je eens kijken bij RWB. Nu er (weer) eentje in Nederland is gebouwd, hebben wij de kosten eens voor je op een rijtje gezet! 

Wil je een Porsche met de kit van Akira Nakai San, dan moest je in de beginjaren van Rauh-Welt Begriff zelf in contact komen met de beste man. Dan stapte hij op het vliegtuig en kwam hij de kit zelf op de auto boetseren. Zelf monteren is immers verboden. Hij heeft maar weinig eisen, maar een slof sigaretten en een stoel moeten aanwezig zijn, zodat hij in alle rust kan gaan zitten om te kijken of zijn meesterwerk in balans is.

Omdat er steeds meer vraag kwam naar zijn kits, heeft Akira een aantal shops geopend op verschillende continenten. In Amerika, Australie, Canada en ook in Nederland is er een RWB-shop, hij zal zijn paspoort wel vaak moeten vernieuwen door dat iedere keer op en neer vliegen! In Nederland worden de Duitsers omgebouwd tot breedbilbrigadiers in Woerden en laat daar nou net een slijptol in mintgroene Porsche 964 cabriolet zijn gezet.

Laten we het rekensommetje eens maken:

Porsche 964: Minimaal €50.000,-

Bodykit: €20.000,- en meer. Want ja, je kunt nog bredere schermen dan ‘standaard’ kiezen en de Champion’s Wing, zoals die te zien is op de grijze en zwarte 964 op de achtergrond.

Velgen en banden: €7.000,- tot €8.000,- afhankelijk van wat voor wielen je kiest. Vaak zien we Work Meisters, Rotiform of BBS velgen voorbij komen met een velgbed zo breed dat de Beagle van de buren er in kan gaan liggen.

Ophanging: Ongeveer €2.000,-, Want met de originele vering kun je nog een vuist tussen de band en de nieuwe zijschermen proppen, ziet er niet uit natuurlijk.

Als je dan alles bij elkaar optelt, spuitwerk, sloffen sigaretten en allerlei kleine prullen, kom je op een prijs van rond de €50.000,- voor de ombouw. De 964 in kwestie erbij opgeteld, kom je op een tonnetje in euro’s.

Je hebt iets unieks, dat zeker, maar je moet wel echt een liefhebber zijn, wil je dit bedrag neerleggen voor een dergelijke ombouw. Het is eigenlijk een dikke middelvinger naar alle grijze muizen in het verkeer, maar dat is altijd het geval bij dit soort tuning!

Mocht je overigens een Porsche 930 of 993 in de garage hebben staan en denken ‘Ik wil ook zo’n kit hebben!’ Kan! Akira Nakai San komt maar al te graag zijn figuurzaag in je Duitse renpaard zetten!

RWB Porsche

RWB Porsche

 

Tim Kanters

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.