Downsizen, ho maar! Nieuwe Bentley Bacalar krijgt een dikke W12 onder de kap


Het wordt wel de laatste Bentley met W12, maar in een tijd waar ‘downsizen’ het meest gebruikte werkwoord is in automotive-land, is het een goed geluid. Letterlijk. En die looks ook, des te langer je er naar kijkt, des te warmer je het krijgt, wat een lijnenspel!
De Bacalar, zo heet deze zwanenzang aan de W12, wordt het laatste model van deze generatie. De basis is de Continental GT, maar dan met een volledig nieuwe body. In geen enkel geval zie je de ‘gewone’ Continental GT terug in deze auto. De laatste 12-cilinder van Bentley mag met zo’n 650 paardenkrachten aan de haal, dus waar je ook bent, aan vermogen geen gebrek. De vraag reist: ‘Waarom hangen ze er in de stallen van Bentley niet gewoon een V8 in?’
Het antwoord is simpel: Omdat het kan.
Bron: Bentleymotors.com


Dit moet dan echt de laatste motor van dit formaat gaan worden, want ook Bentley moet aan elektrificatie, hybride-aandrijvingen etcetera gaan beginnen om de milieubobo’s tevreden te houden en auto’s te mogen blijven produceren..
Wordt ie duur?
Dat is hetzelfde als dat we aan jou vragen wanneer de kroegen weer open gaan ‘Ga je dit weekend weer van de kaart?’ In beide gevallen is het antwoord op de vraag ‘O jazeker!’ En hoe duur is dat dan? Nou, heel duur; 1,5 miljoen pond. Kijk jij nu op je bankrekening en denk jij ‘Moek hebb’n’? Pech voor jou, alle 12 exemplaren van de Bacalar zijn al verkocht, weg, op!
