Nieuws

Dit is de Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid!

Wanneer je de snelste Porsche Cayenne wilde, moest je voor de Turbo gaan. Maar dat is nu verleden tijd, want de Cayenne krijgt er een aandrijflijn bij. Met behulp van het hybride systeem dat we in de Panamera vinden is dit de krachtigste Cayenne die er is.

En deze aandrijflijn brengt aardige specificaties met zich mee, want de 4 liter V8 die onder de kap ligt wordt bijgestaan door een elektrische aandrijving waardoor het vermogen op een dikke 680 PK en 900 Nm koppel komt te liggen. Helaas weegt het toegevoegde systeem niet niks, en daardoor wordt de 0 naar 100 sprint slechts 0,1 seconde sneller dan die van de Cayenne Turbo. De hybride doet het in 3.9 seconden, en kan een topsnelheid bereiken van 295 kilometer per uur.

Met al dat vermogen wordt een hoop gewicht verplaatst, de Cayenne Turbo S E-Hybrid weegt namelijk 2485 kilo, waarvan 300 kilo bestaat uit het hybride systeem. Er komt ook een Coupe variant, deze weegt 50 kilo meer. De S E-Hybrid ziet er vrijwel hetzelfde uit als de normale Cayenne, maar is te herkennen aan de kleur van de remklauwen. Daarnaast zitten er zonder extra kosten keramische remschijven onder.

Omdat het een hybride is en dus de uitstoot iets lager is, kost hij wat minder dan de normale Turbo. De Nederlandse nieuwprijs van een Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid ligt op een dikke 190.400 euro. De Coupe kost 194.200 euro. Ook is er een normale E-Hybrid, deze kost 104.100 euro en de Coupe kost 109.000 euro.

Mijn naam is Joran Bosman, ik ben een 22-jarige autofanaat die graag de allerleukste en meest bijzondere autonieuwtjes voor jullie opzoekt. Tevens studeer ik Creative Business aan de Hogeschool Utrecht. Vragen? Mail naar onderstaand adres.