Nieuws

Dit is de Audi RS6 Avant RS Tribute Edition!

Ter ere van een speciaal Audi RS-model en beperkt tot 25 exemplaren.

Eindelijk is de Audi RS6 Avant in Verenigde Staten geen verboden vrucht meer. Om de komst van de RS6 in Noord-Amerika te vieren, introduceert Audi een speciale editie die terugblikt naar waar het allemaal begon: de RS2 Avant. Deze snelle gezinsauto samen met Porsche gebouwd en vertegenwoordigt de oorsprong van Audi’s snellere modellen.

Hoewel het moderne equivalent van de RS2 technisch gezien de RS4 Avant is, is RS4 Avant helaas nog altijd niet beschikbaar in de Verenigde Staten. De nieuwe Tribute Edition is gebaseerd op de nieuwe RS6 Avant en is een knipoog naar de iconische vijfcilindermachine uit de jaren negentig door een vergelijkbare Nogaro Blue-lakkleur toe te passen. Dit wordt gecombineerd met zwarte designaccenten voor de grille, de sideskirts, de dakrails en de raamlijsten, terwijl de spiegelkappen in de carrosseriekleur zijn gespoten.

Hij rolt op 22-inch wielen met roodgelakte remklauwen die een contrasterend effect geven en passen bij de bekende RS6-badges. De retro accenten zien we terug aan de binnenkant waar de denimblauwe stiksels het Nogaro Blue-thema van de buitenkant voortzetten. Dezelfde blauwe tint is ook toegepast op de met leer omwikkelde onderste panelen van de Valcona S-sportstoelen en op de RS-vloermatten.

Terwijl de twin-turbo 4,0-liter V8 is overgenomen van de standaard RS6, installeert Audi het sportuitlaatsysteem als standaarduitrusting voor een krachtigere geluid. Om het geheel nog zoeter te maken, voegt Audi het Driver Assistance-pakket toe en bovendien maakt het Executive-pakket deel uit van de deal en omvat het een head-updisplay, softclose deuren, verwarmde achterbank en uitgebreid leer door het hele interieur. Als laatste toevoeging gooit Audi het Bang & Olufsen-geluidssysteem erin.

De 2021 Audi RS6 Avant RS Tribute Edition is beperkt tot 25 auto’s en kost in Noord-Amerika zo’n $136.800,- en dat is zo’n $27.800,- duurder dan een basis RS6.

28-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2020 inmiddels zijn 10e levensjaar is ingegaan.