Deze LaFerrari moet nog ingereden worden!

Deze LaFerrari moet nog ingereden worden!

LaFerrari For Auction

Met een ritje van Amsterdam naar Groningen verdubbel je de tellerstand!

De wereld zit maar vreemd in elkaar, vind je niet? De één probeert zijn LaFerrari met man en macht het land in te smokkelen, waarna hij hem hoogstwaarschijnlijk ieder oneffen stukje wegdek van Zuid-Afrika had laten proeven, terwijl een ander hem veel liever in zijn garage laat rusten zodat hij er wat aan kan verdienen. Gelukkig is geen mens hetzelfde, wat wel bleek toen we eerder deze week die Porsche 918 onder de loep legden.

Het zal inmiddels geen verrassing meer voor jullie zijn, maar diezelfde Porsche 918 wordt binnenkort net als deze LaFerrari door — daar heb je ze weer! — RM Sotheby’s geveild tijdens hun evenement in Villa Erba, aan het Comomeer. Daar hebben ze namelijk de heilige drie-eenheid van hypercars bij elkaar gezocht. De veiling zal wat dat betreft ook een klein beetje onnatuurlijk aanvoelen, aangezien ze 27 Mei niet zullen strijden om de snelste ronde, maar om het hoogste bod. Dat gezegd hebbende zijn de wagens natuurlijk niet in elk opzicht vergelijkbaar.

Zo heeft deze LaFerarri bij lange na niet zoveel gereden als die felblauwe 918. Sterker nog, een korte rekensom leert ons dat de 918 ongeveer 61 maal zoveel kilometers heeft afgelegd als de ultra-sportieve Duitser! En met slechts 180 km op de teller moet hij ongetwijfeld idioot veel geld waard zijn. Hoewel het veilinghuis officieel nog geen schatting heeft gedaan, zou het zomaar eens kunnen dat hij minstens het dubbele gaat kosten van de 918. Je mag me voor gek verklaren, maar een zekere dealer in Miami boodt er eerder dit jaar al een aan voor $4 miljoen, terwijl er vorig jaar zelfs een is verkocht voor bijna $5 miljoen! En dat terwijl ze allebei meer kilometers hebben gelopen ten opzichte van deze Ferrari rode Ferrari LaFerrari.

Ondanks dat deze LaFerrari een van de eerste was die de wijde wereld in mocht trekken, is er eigenlijk amper iets over te vertellen. Ik bedoel, op het feit na dat het een LaFerrari is — had ik dat al gezegd? — en hij enorm weinig heeft gelopen, is hij merkwaardig oninteressant. Afgezien van de zwarte velgen, zou het zomaar eens de meest standaard LaFerrari op aarde kunnen zijn. Het is alsof de eigenaar bang was dat hij hem aan de straatstenen niet kwijt zou raken!

Nu we het toch over hem hebben, kan ik jullie net zo goed zijn geheimpje verklappen: hij is Nederlands! En, ondanks dat de wagen oorspronkelijk bij een Italiaanse dealer vandaan komt, is hij na al die “intensieve” kilometers gewoon bij Kroymans in onderhoud geweest. Of dit nu echt nodig was, valt dan weer te betwisten, al kan ik me voorstellen dat de 6,3-liter V12 die, in combinatie met de elektromotor, 963 pk produceert zelfs na 180 km al een beurt kan gebruiken; ongeacht het soort eigenaar.

En over het soort eigenaar kunnen we voorlopig blijven speculeren, want vooralsnog is niet duidelijk wie dat is. Één ding weten we echter wel zeker: als je niet op een dikke zak met geld zit, kan je hem in koeienletters op je buik schrijven!

LaFerrari For Auction

LaFerrari For Auction

LaFerrari For Auction

LaFerrari For Auction

LaFerrari For Auction

LaFerrari For Auction

LaFerrari For Auction

LaFerrari For Auction

LaFerrari For Auction

Harry Verolme

Wist als klein kind al dat hij betaald wilde worden om in auto's rond te tuffen. Tegenwoordig gebeurt dat ook, soort van. Heeft naast schrijven en autorijden een ongezonde obsessie voor sushi en hip-hop.