Nieuws

Deze BMW M2 CS kost maar liefst €149.496,-!

In Nederland betaal je minstens €138.217,- voor de BMW M2 CS. Ter vergelijking: in België is dat €96.500,- en in Duitsland slechts €95.000,-.

Waarom de BMW M2 CS in Nederland zo duur is? Voor een ‘kaal’ model betaal je maar liefst €40.137,- aan BPM! De BPM wordt momenteel nog gebaseerd op de NEDC-uitstoot van auto’s, maar dat gaat per 1 juli aanstaande aangepast worden. De BPM wordt vanaf deze datum gebaseerd op de WLTP-uitstoot en dat zal gunstige gevolgen hebben voor auto’s met meer dan gemiddeld vermogen. Deze BMW M2 CS staat sinds 4 juni op Nederlands kenteken, net iets te vroeg voor een besparing aan BPM.

Hoewel de BMW M2 CS al een flinke standaarduitrusting heeft, zijn er nog enkele opties aan te vinken om die basisprijs van €138.217,- op te schroeven. Zo kost dit eerste Nederlandse exemplaar ruim €11.000,- meer. Optioneel zijn de metallickleuren Saphirschwarz metallic, Hockenheim Silver metallic en Misano Blau metallic die je als M2 CS-klant iets meer dan duizend euro kosten. Hetzelfde geldt voor elektrisch verstelbare voorstoelen. De duurste optie zijn de keramisch remmen die beschikbaar zijn tegen een meerprijs van €8.435,-. Daarnaast zijn er nog andere opties die ieder enkele honderden euro’s kosten. Vink je alle opties aan, dan kom je uit op een bedrag van €151.143,-.

Het kleinste M-model wordt aangedreven door de Twin Turbo 6-in-lijn motor die ook in de M2 Competition te vinden is, maar dan net met wat meer vermogen. In dit geval levert het blok een gezonde 450 pk en dat is zo’n 40 pk meer dan de M2 Competition. Daarnaast krijgt ‘ie standaard een handbak en is juist de 7-traps M DCT automaat een optie. In het geval je voor de eerste kiest dan sprint je van 0 tot 100 km/h in 4,2 seconden en kies je voor de automaat, dan doe je datzelfde sprintje in 4 seconden. Bovendien krijgt de M2 CS standaard het M Drivers Pack waardoor de topsnelheid niet op 250 km/h wordt begrensd, maar op 280 km/h.

28-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2020 inmiddels zijn 10e levensjaar is ingegaan.