De nieuwe Porsche Cayman GT4 komt eraan, dus begin maar vast met sparen!
De Porsche Cayman GT4 is een van de beste rijdersauto’s van dit moment, punt. Een zondagje rondcruisen? Kan. Een middagje rondbeulen op de Nurburgring? Kan! De eerste generatie gaat alweer 3 jaar mee, dus tijd voor vernieuwing!
En dat is ook precies wat ons staat te wachten, de Porsche 718 Cayman GT4, nog beter dan dat ie al was. Je kijkt naar een nagenoeg ongecamoufleerde GT4 die zijn laatste testkilometers maakt, voordat de auto volgende maand wordt onthuld op de Autosalon van Genève. Laten we maar eens cijfertjes gaan praten.
De motor is er eentje om van te watertanden. Niet dat de 3,8 liter boxer-motor uit de vorige GT4 laf was, maar de GT4 krijgt de motor mee van de 911 GT3. Jawel, de motor is nu dus geen 3,8 liter groot meer, maar 4 liter! En degene die snel kan rekenen en denkt ‘YES! 500 PK in de GT4!’, er zit een addertje onder het gras. De motor is lichtelijk gedetuned, om niet in het territorium van de GT3 te komen. Met 450 pk heb je echter nog niets te klagen. Vierhonderdvijftig trappelende paardjes loslaten op de achterwielen staat nog steeds garant voor dolle pret, of je dat nu met een handgeschakelde bak doet of de PDK-versie. Heb je €500.000,- te besteden, dan kon je van de vorige Cayman GT4 net geen 4 units bestellen. De prijs van de nieuwe 718 Cayman GT4 zal ook starten net boven de €125.000,-
Nu gaan we even aerodynamica praten. De air-intakes op de zijkant functioneren nog steeds als doorgeefluik van lucht naar de motor en de uitlaten hebben een wat-langere-afstandsrelatie gekregen. Je zou kunnen zeggen dat dit afgekeken is van de Golf 6R, maar he, in principe komen beide auto’s uit dezelfde stal. De enige camouflage die, jammer genoeg, aanwezig is, is de sneeuw op de achterkant die de diffusor ietwat verhult. Daar kunnen we jullie dus nog geen details over geven. Goed, het is niet anders, nog iets meer dan 20 nachtjes slapen en dan kunnen we nieuwe GT4 gaan aanschouwen!
Bron: Carbuzz.com