De McLaren Senna GTR: Zonder kenteken. Vooralsnog.

De McLaren Senna GTR: Zonder kenteken. Vooralsnog.

McLaren Senna GTR

De McLaren Senna was al een spraakmakende auto en toch waren de 500 stuks binnen een mum van tijd uitverkocht. Maar het was nog niet genoeg, de McLaren Senna GTR Concept doet er nog eens een schepje bovenop. 

Na 500 Senna’s is het tijd voor een nog meer uitgeklede Senna. En de stennisschopper die hier uit voortkomt, is nog uitgesprokener dan zijn broertje. Het geheel oogt nog agressiever, maar ondanks dat is de vergelijking met een bobslee annex sneeuwschuiver niet ver gezocht. Met om en nabij 825 pk onder het rechterpedaal, heb je zeker weten de snelste sneeuwschuiver van de buurt. Een rijklaargewicht van 1.200 kilogram maakt het een vrij zware sneeuwschuiver, maar voor supercar-begrippen is het gewicht natuurlijk uitermate laag!

Er zijn twee ‘maars‘ aan het hele verhaal, de Senna GTR, inclusief Pirelli-slicks zal enkel op het circuit mogen gaan sneeuwschuiven, want af-fabriek zal de auto niet straatlegaal worden gemaakt. Maar jullie weten, net als wij, dat ook de niet-straatlegale Vulcan zo om te bouwen is dat hij kentekengerechtigd is. En het tweede is, er moeten eerst 75 personen bereid gevonden worden een dikke aanbetaling te doen, pas daarna gaat de Concept in productie. Ben je benieuwd of jij samen met je buurman de dikste sneeuwschuiver van de buurt kunt bemachtigen? ‘1,1 Miljoen euro’ is de enige vraag die je met ‘Ja!‘ moet kunnen beantwoorden. Voordeel is dat als je hem enkel op eigen grond houd, je geen BPM hoeft te betalen!

Tim Kanters

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.