De DTM-tijd herrijst met de Pandem Widebody E92 M3

De DTM-tijd herrijst met de Pandem Widebody E92 M3

Denk aan 2007, de introductie van de Mercedes-Benz C63 AMG, de Lexus IS-F, de Audi RS4 en de BMW M3. Deze vier concurrenten van de vorige generatie worden in dezer dagen alweer tien jaar oud. Dat betekent dat de prijzen rustig aan gaan zakken tot het punt dat de auto’s bereikbaar worden voor de massa.

Tuners springen daar op in en Pandem komt daarom met een widebodykit voor de BMW M3 E92. En wat voor een! Breed dekt de lading niet, immens en bruut zijn meer gepast. Pandem staat bekend om hun uitbouwkits die een auto omtoveren tot een auto die rechtstreeks van het circuit af lijkt te komen. Het feest begint al bij de neus van de auto, bredere voorschermen, een front-splitter die over de gehele voorzijde van de auto reikt en zelfs de spoiler achterop de auto eist je aandacht al op als je voor de auto staat. Bij de achterschermen wordt je nog eens verrast met nóg verder uitgeklopte wielkasten en het meest opzienbarende aan deze ombouw is dat het de aerodynamica ten goede komt! Snap je nu de link met de titel?

Alles aan deze auto ademt ‘race’. Was de complete rolkooi je trouwens al opgevallen? In de DTM-tijd was het zo dat de panelen netjes in de lijnen van de carrosserie verwerkt werden. Pandem gebruikt een wat rigoureuzere aanpak: met een slijptol in de kassen van de auto slijpen om de panelen daarna met bouten vast te maken áán de carrosserie. Je moet het maar willen.
Eén ding is zeker, aandacht trekken kan je hiermee als de beste. Op dit moment is de Pandem M3 nog een 3D-rendering dus tot het moment dat ‘ie daadwerkelijk op straat zal rijden, kunnen jullie je vermaken met een rendering van de widebody-fabrikant.

Wat zeggen jullie van dit soort uitmonsteringen: do or don’t?

Jorrik Aben

29-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2021 inmiddels zijn 11e levensjaar is ingegaan.