De dikke diesel: Manhart MH7 400D

De dikke diesel: Manhart MH7 400D

Een dikke motor gevoed door diesel staat synoniem voor een Usain Bolt op wielen. En als Manhart zich ermee gaat bemoeien, wordt het een vliegtuig. De standaard 740d heeft al beschikking over zijn 700 Newtonmeters bij 1.750 toeren.

Maar niet nadat je bij Manhart bent geweest. Dan krijg je met deze MH7 400D de beschikking over net geen 800 Newtonmeters aan koppel. De turbo’s moeten aangepast worden en de ECU krijgt een aanpassingronde. En Manhart bied je de keuze om het onderstel 20-30mm te laten zakken en wij zouden die aanpassing meteen meepakken.

22 inch lichtmetaal van Manhart behoort weer tot de mogelijkheden, een nieuwe frontsplitter en kofferklepspoiler in het carbon en het wordt afgemaakt met het gebruikelijke Manhart-sausje van gouden accenten.

De kosten vallen bij dit project redelijk mee! Voor €7.500,- heb je de motorische aanpassingen en luchtvering-aanpassing in de pocket en daar zouden wij genoegen mee nemen. Maar wil je de wielen erbij, dan krijg je een rekening van €4.890,- en voor de 2 carbon delen €5.635,-.

Hoe je het ook went of keert, Manhart transformeert 740d van een auto waarin je gereden wil worden tot een auto waarin je zelf achter het stuur wil zitten!

Bron: Manhart

Tim Kanters

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.