De allerlaatste Huayra is een feit: de L’Ultimo

De allerlaatste Huayra is een feit: de L’Ultimo

Pagani Huayra L'Ultimo

Je zou het niet zeggen, maar de Pagani Huayra draait alweer 6 jaar mee. En in die tijd zijn alle 100 exemplaren gebouwd, waarvan dit de laatste is, de L’Ultimo.

Toch twijfelen wij aan het aantal van 100, maargoed, wij hebben geen Excel-documentje waarin staat in welke garages alle  Huayra’s op dit moment staan. Dus we houden het getal ‘100’ aan. De V12 uit de schappen van AMG bonjourt nog steeds rond met een organenverdrukkende 800 pk en 1.100 Nm aan koppel. En deze L’Ultimo is een samenspel van designfeatures die afkomstig zijn van andere Huayra’s zoals de BC (luchthapper en picknicktafel achterop) en de Tempesta (splitter, sideskirts en diffusor).

Maar het eerste wat je denkt wanneer je de auto ziet, is ‘Waar ken ik die kleurencombo van?’ En die kleurcode komt niet van ver, wat is het kleurenspel ook alweer op de speelgoedauto’s van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas? Exact, de allerlaatste Huayra is meteen een eerbetoon aan het Formule 1-team van Mercedes-AMG Petronas. En het interieur is net zo’n bonte verzameling aan kleuren, maar het kijkt verdomd lekker!

 

De Huayra kon je in 2013 aanschaffen wanneer je €910.000,- aftikte bij mister Pagani. En als je toen geïnvesteerd had, had je nu je ballen uit je broek gelachen, want nu kost een Huayra je minstens ‘een paar miljoen’. Over waardevermeerdering gesproken. Je krijgt in ieder geval waar voor je geld en mocht je denken ‘Ik wil eens kijken of Horacio nog een one-off Huayra voor me wil bouwen’, wij zeggen ‘Zeker doen!’ want volgens ons is Horacio wel vatbaar voor zo’n grote zak met geld. Want zeg nu zelf, wie zou het door hebben als er 101 of 102 Huayra’s gebouwd zijn? Inderdaad, geen mens!

Pagani Huayra L'Ultimo

Pagani Huayra L'Ultimo

Pagani Huayra L'Ultimo

Pagani Huayra L'Ultimo

Tim Kanters

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.