Brabus G 500: Omdat we moeten wachten op de G63

Brabus G 500: Omdat we moeten wachten op de G63

Brabus G 500

Deze week liep ik toevallig even een rondje bij ASV in Eindhoven en zag ik een knalrode, fonkelnieuwe G 500 staan. ‘Intrigerend’ is het eerste woord wat in me op komt. 

De auto die bekend staat als ‘zeecontainer’ is door alle vernieuwingen geen blokkendoos meer, maar een soepel ogende, uitdagende jeep geworden. Ook van binnen is de upgrade merkbaar, grote displays wanneer je voor je kijkt en een ongelooflijk robuust stuurwiel, om maar twee dingen te noemen, Duur, dat wel, degene die ik in mijn vizier had kostte €220.000,- inclusief BTW en BPM. Maar dan heb je wel wat.

De sensuele G kan ook gewoon weer wat meer hardcore gemaakt worden en daarvoor klop je, uiteraard, aan bij Brabus. Qua in- en exterieur kun je kiezen voor 23 inch velgen, een achtervleugel waar wij (nog) niet helemaal content over zijn, een lading LED-strips, plakkertjes van Brabus en van carbon, Brabus-instaplijsten, matten en zo kunnen we nog wel even doorgaan. En die twee bulten op de motorkap waren je vast al opgevallen, kijk er over twee dagen nog even naar en dan kun je ze waarderen. Misschien zijn ze wel gemaakt om duiven te lokken of om op een opvallende manier drugs te smokkelen, wie het weet mag het zeggen!

Maar nu hetgeen waar jullie naar snakken, prestaties! De 4 liter V8 produceert na een bezoekje aan Brabus 500 pk en 710 Nm koppel om de Berner Sennen mee tegen het achterraam te plakken. En dat moet geen uitdaging zijn, want je schiet met de Brabus 500 binnen 5,7 seconden naar de 100.

Brabus G 500

Brabus G 500

Brabus G 500

Brabus G 500

Brabus G 500

Brabus G 500

Brabus G 500

Brabus G 500

 

Tim Kanters

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.