Nieuws

Brabus 900 Maybach: Directiewagen 2.0

Brabus staat synoniem voor ‘exorbitant veel vermogen’ en ‘zwarter dan zwart’ en daarbij zien wij een stijgende lijn. Na 700 en 800 komt, jawel, de 900.

De Duitse tuner blijft ook in 2018 de relatie met onze wederhelft op de proef stellen, omdat we continue zitten te kwijlen voor ons beeldscherm wanneer er weer een dikke vermogensbeul te voorschijn komt met het predikaat Brabus. Eerder dit jaar waren dat de 700, 800 en 800 Coupe. De stap om de 900 uit te lichten is zo logisch als stoppen voor een rood stoplicht en het gaspedaal door de vloer heen duwen bij groen.

En met de Brabus 900 Maybach zul je meer dan eens de drang voelen om de 900 paardjes te laten steigeren. De S 600 Maybach produceert standaard al 530 pk en 830 Nm, maar de Brabus-versie knikkert behalve 900 pk ook 1.500 Nm aan koppel door de ruimte als je het hem toestaat! 1.500! Dat is twee keer het koppel van de nieuwe Porsche GT2 RS.

En waar de eerder genoemde Brabussen samen te vatten zijn in een woord, ‘sinister’, is dat bij de Maybach niet meteen zo. De Maybach is een auto die klasse uit moet stralen en daarom is er niet teveel gebruik gemaakt van carbon, verlagende splinters of diffusors, nee. Een kleine aanzet onder de voorbumper die aan de zijkanten stiekem verraad dat het hier om een Brabus-uitvoering gaat. Iets sportievere uitlaatsierstukken en de Brabus-aanduiding op de kont en dat was het wel. Je zou de velgen aan kunnen halen, maar kijk eens naar het verschil met de originele Maybach-velgen. Juist, dat verschil is niet zo heel groot.

Maar zo ingetogen als het uiterlijk oogt, zo uitgesproken is het interieur wanneer je je Maybach terugkrijgt van Brabus! Het is een samenspel van beige met zwarte tonen in de ruime massagesalon. Carbon inleg in het dashboard en het stuur maken het interieur compleet. Of was het je nog niet opgevallen dat de volledige vloer in een ruitjesmotief gestoken was?

Voor hoeveel die van jou is vraag je? €519.049,- om precies te zijn. En dat terwijl de Mercedes Maybach af-fabriek met een klets opties iets op de €200.000,- kost. Brabus snapt het trucje ‘waardevermeerdering’ als geen ander!

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.