Brabus 800: Alleen met een bandenboer als sponsor!
Oké, we leggen jullie een keuze voor: Achterwielaandrijving of aandrijving van alle vier de wielen? Nu kiezen. Kun je dat niet? Brabus heeft de oplossing!
Want zij verpakken het gewoon in een en dezelfde auto, de Brabus 800. De naam is recht toe, recht aan en wat de naam doet vermoeden, klopt. 800 pk en 1.000 Nm op je snufferd, boem bats. Bij half gas heb je vierwielaandrijving en bij vol gas beginnen de achterwielen te spinnen alsof het een wedstrijdje ‘stoomlocomotieven’ is. Bij half gas sprint je in 3 seconden rond naar de 100 en bij vol gas haal je de 100 niet, omdat het achterwerk van de auto kwispelt als de kont van je hond die zo blij is dat je weer thuis bent van een week vakantie.
Nee, de bruikbaarheid van deze Brabus is ver te zoeken, maar hij is o zo verdomde dik. De basis van deze ‘ik-zoek-een-bandensponsor’-advertentie op wielen is de Mercedes E63S met 612 pk. Eventjes een vergelijking, dat is net zoveel als de Lamborghini Huracan en de Audi R8 V10. Maar Brabus schrijft daar nog even 188 paardjes bij.
Het is het kunstje wat we van Brabus kennen. Een dikke toet vermogen erbij en dan een beetje carbon hier en een beetje carbon daar. Een beetje zoals Abt met hun Audi RS4-R en RS5-R, maar dan wel in een lekker sinister jasje. Ga er niet vanuit dat dat sinistere uiterlijk je onopvallend over straat laat gaan, nee. De uitlaten laten bij een stationair lopende motor al meer dan genoeg van zich horen en de piepende bandjes bij het stoplicht die laten weten dat je het gaspedaal weer net iets te ver in hebt gedrukt bij het zien van het groene licht, helpen daar ook niet echt aan mee.
Nee, aan alle overvallers en maffiabazen die een getaway-car nodig hebben: Koop vooral geen Brabus 800.