Brabus 700
Home, Nieuws

Brabus 700 helpt de Mercedes-AMG E 63 S naar de vergetelheid

Brabus 700

Maar natúúrlijk mogen jullie nog een auto meenemen naar Frankfurt!

Sinds Mercedes en AMG zichzelf omtoverden tot een eenheid is het eigenlijk niet meer nodig om een derde te bezoeken voor wat extra vermogen. Tenminste, dat zou je denken. Brabus is een van de tuners die zichzelf met hun behandelingen in de buitencategorie plaatst, waardoor een uitstapje er naartoe wel heel aantrekkelijk wordt. En nu we ons in de schaduw van de IAA bevinden, slaan ze volledig door met hun wagens.

Vorige week las je al over hun bizarre Rocket 900, een op de S 65 AMG gebaseerde straatraket. Hun nieuwste creatie, simpelweg gedoopt tot ‘700’, is een aan de anabolen verslaafde E 63 S. Zoals de naam al doet vermoeden beschikt de AMG, die in zowel sedan als station verkrijgbaar wordt, over 700 pk en nog eens 950 Nm koppel. Hoewel hij daarmee bij lange na niet in de buurt komt van de cijfers van de Rocket 900, is het absoluut geen trage sloep. Sterker nog, hij knalt in slechts 3,2 seconden naar de 100 km/u! Zijn topsnelheid van 300 km/u is voorlopig nog enigszins schappelijk, maar ook hier moet mettertijd verandering in komen.

Brabus laat het uiterlijk ook niet voor wat het is. Over het geheel van de ‘700’ zijn verschillende aerodynamische delen aangepakt, zodat de wagen bovenal agressiviteit uitstraalt en iets beter op de weg ligt. Daarnaast krijgt hij enorme 21″ velgen, is de wagen met 20 mm verlaagd en heeft ‘ie een diffuser waartegen je “u!” moet schreeuwen. Voor knapperige tonen ruilde Brabus de uitlaten nog om voor elektronisch bedienbare exemplaren, zodat je je buurt naar behoeven kunt irriteren.

Brabus 700

Brabus 700

Brabus 700

Brabus 700

Brabus 700

Brabus 700

Brabus 700

Brabus 700

Wist als klein kind al dat hij betaald wilde worden om in auto's rond te tuffen. Tegenwoordig gebeurt dat ook, soort van. Heeft naast schrijven en autorijden een ongezonde obsessie voor sushi en hip-hop.