Bentley verkoopt 13,7 Bentayga’s per dag!

De eerste SUV van de autofabrikant debuteerde vijf jaar geleden op de Frankfurt Motor Show 2015 en sindsdien is er veel gebeurd. Sinds de lancering van het model in 2016 zijn er al meer dan 20.000 stuks gebouwd.
De opvallende SUV, waarvan Bentley er 13,7 per dag verkoopt, wacht op zijn eerste facelift. Gelekte foto’s van eerder deze maand laten zien dat het waarschijnlijk een bescheiden visuele update zal ontvangen over het huidige design. Nieuwe afbeeldingen van ontwerper Kleber Silva laten echter zien hoe het eruit zou kunnen zien als Bentley Mulliner zou inzetten om de SUV halverwege de cyclus op te frissen.
De Bentley Bacalar – door Mulliner – was een afwijking van Bentley’s traditionele front-end ontwerp, waarbij de vier ronde koplampen werden vervangen door slechts twee, elk gecombineerd met een slank ontwerp voor de dagrijverlichting. Dat motief wordt overgedragen op de Bentayga facelift renderings. Wat niet verandert, is de brede, rechtopstaande grille die er nog steeds 100% uitziet als een Bentley. De voorkant van de Bacalar verandert het volledige bumperontwerp van de Bentayga met een nieuwe onderste fascia die wordt geflankeerd door gapende, driehoekige inlaten. Veranderingen aan de achterkant zijn subtieler.
Wanneer de opgefriste Bentayga arriveert, die later dit jaar zou moeten debuteren, heeft de Coronacrisis een groot deel van de auto-industrie op zijn kop gezet. Het zal een minimaal bijgewerkt design krijgen met enkele kleine veranderingen die waarschijnlijk binnenin zullen plaatsvinden. De huidige reeks aandrijflijnen zal naar verwachting blijven bestaan, hoewel er geruchten gaan dat de W12 enige verbeterslagen wat betreft efficiëntie tegemoet zou kunnen zien. Helaas is er één ding dat we niet zullen zien en dat is de Bentayga à la Bacalar.