Begin van het einde voor verbrandingsmotor in Rotterdam?

Begin van het einde voor verbrandingsmotor in Rotterdam?

Het EV-beleid van de Havenstad wordt vooral ‘vooruitstrevend en helder’ genoemd.

Foto: © Robert Beijers / De Autofotograaf

Gelukkig hoeven we nog niet écht afscheid te nemen van de verbrandingsmotor. Maar er wordt al wel goed over nagedacht door de grote steden. Zo onderzocht ALD Automotive voor ons waar EV-rijders het meest ‘verwend’ worden door de gemeente.

Dé plek voor elektrisch rijden

Hiervoor beoordeelde het de vijftig grootste gemeenten van Nederland op basis van vijf criteria: laadpaaldichtheid, de kosten per kWh, de aanvraagduur voor een laadpaal, de afstand tussen laadpalen én de beschikbaarheid van informatie over elektrisch rijden.

De gemeenten Amsterdam, Delft, Den Haag, Gouda, Nissewaard, Rotterdam, Schiedam, Utrecht, Leidschendam-Voorburg en Zoetermeer vormen de top 10.

En de winnaar is…

Dat is Rotterdam. Het EV-beleid van de stad is, volgens ALD, ‘vooruitstrevend en helder’. Rotterdam heeft vooral oog voor de belangen van de EV-rijder. Zo kun je bij een publieke laadpaal nog steeds voor 26 ct/kWh laden. ‘Een stad met een sterk publiek netwerk en steeds meer snellaadpunten‘, aldus een jurylid voor de Vereniging Elektrische Rijders.

Voordat elektrische auto’s de grote steden vullen, kunnen we gelukkig nog genieten van supercars in Rotterdam. Zoals in deze video!

Bron: © ALD Automotive

Laurits van den Broek

Laurits heeft een passie voor auto's en met name de snelle auto's van Lamborghini. Alleen jammer dat hij dagelijks met een Tesla Model 3 Performance (dat dan wel) naar werk gaat.