700pk in je M5 F10? Kan gewoon!

700pk in je M5 F10? Kan gewoon!

M5 F10 CSF

Tuners, we zijn er dol op. In het geval van BMW hebben we bijvoorbeeld Alpina, Hamann en Manhart lief. En vanaf vandaag hoort ‘CSF’ daar ook bij, geloof ons maar.

Voordat we op het vermogen ingaan, laat eerst even de rest van de auto bezinken. Hoe je dat doet? Nou, door te lezen wat er allemaal aan gedaan is. Allereerst de gedurfde, maar o zo lekkere kleur: Imola Red. Daarnaast de zwarte details over de gehele auto inclusief de carbon aanzetten waardoor de auto van voren het aangezicht heeft van een agressieve sneeuwschuiver en vanachter lijkt op je favoriete fitnesschick die een diepe squat doet. Ja, over een dikke bilpartij gesproken!

De M5 is nog ietsjes dichter naar Moeder Aarde gebracht door een schroefset van KW en weer iets opgehoogd door 21 inch lichtmetaal. Al met al al een hemelse combi. Maar dan komt het echte werk. Waarom is 553 pk en bijna 680 Nm aan koppel (Amerikaanse cijfers) niet genoeg? ‘Nouja, het went zo snel’, zal vast het antwoord zijn geweest. 620 pk op de wielen, of beter gezegd: 920 Nm aan koppel op de tere achterbandjes klinkt al beter he?

Het project is voor nu afgerond op 700pk op de krukas, puur uit betrouwbaarheidsperspectief. Een VF Engineering stage 1 tuning in combinatie met een FI uitlaatsysteem en een nieuwe luchtinlaat klaren de klus voor nu, want zo hebben wij vernomen, het is de ‘daily driver’ van de eigenaar. Over ‘goals’ gesproken! Voor nu: wallpaper-alert!

Bron: Speedhunters.com

M5 F10 CSF

M5 F10 CSF

M5 F10 CSF

M5 F10 CSF

M5 F10 CSF

M5 F10 CSF

M5 F10 CSF

M5 F10 CSF

M5 F10 CSF

M5 F10 CSF

M5 F10 CSF

 

Tim Kanters

Van jongs af aan gek van alles wat met auto’s te maken heeft. De passie is nog steeds hetzelfde, enkel zijn de auto’s groter geworden. Neemt jullie mee in zijn beleving en schrijft over het laatste autonieuws, evenementen en meer.