De BMW M5 Competition uitgelicht in officiële video

De BMW M5 Competition uitgelicht in officiële video

Zoals vaak het geval is met nieuwe en opwindende BMW’s, wordt de BMW M5 Competition in een video van niemand minder dan de Duitse autofabrikant zelf, in detail beschreven. Als je echter niet tegen uitspraken kunt zoals ‘de motor is een echt monster’ en ‘de M is onverslaanbaar’, lees dan verder om erachter te komen wat BMW M5 Competition van de concurrentie onderscheidt.

Allereerst, de M5-badge op de kofferklep heeft de ‘M’ en de ‘5’ in het zwart geschreven met daaronder nog een andere badge waarop ‘Competition’ prijkt. Geheel in stijl met de rest zijn veel uitwendige elementen afgewerkt in hoogglans zwarte verf, waaronder de kleine spoiler-lip bovenop de kofferklep, de zijspiegels en natuurlijk de nieren aan de voorzijde. Die M5 Competition stickers aan weerszijde zijn een optie. Een beschikbare optie die ongetwijfeld relevanter is voor potentiële klanten, is het M Driver’s Package, dat het volledige potentieel van de auto op de Autobahn én het racecircuit ontgrendelt. De M carbon-keramische remmen zijn bovendien ook optioneel.

Zeven millimeter lager dan de ‘gewone’ BMW M5 F90, heeft de Competition ook stijvere veren en een andere camber-instelling, uiteraard allemaal ten goede van de besturing van de auto. De 20-inch wielen brengen het totaalgewicht van de auto naar beneden. Ook in de M5 Competition ligt de 4,4-liter V8 met dubbele turbo en lever met 625 pk, 25 pk meer dan de reguliere M5. Bovendien is het blok net wat alerter en zorgen speciale motorsteunen voor een stevigere verbinding tussen de aandrijving en het voertuig. Met 625 pk sprint de M5 Competition in 3,3 seconden naar de 100 km/h. Van 0 tot 200 km/h doet ‘ie in 10,8 seconden nodig en dat is 0,3 seconden sneller dan de normale BMW M5 F90.

Het Competition pakket is natuurlijk niet gratis en kost je €9.151,- bovenop de vanafprijs €161.500,-.

BMW M5 Competition

BMW M5 Competition

BMW M5 Competition

BMW M5 Competition

Jorrik Aben

29-jarige petrolhead en mede-oprichter van Hart voor Auto's, dat in 2021 inmiddels zijn 11e levensjaar is ingegaan.